Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="submariner" data-source="post: 1053909" data-attributes="member: 101177"><p>Hej,</p><p></p><p>Har precis avslutat en vecka med UCPA i Chamonix- snowboard safari - och även om kravet är "expert" så är det som det brukar, dvs. flera åkare som med stor tveksamhet håller rätt nivå. Vår guide - för på de högre nivåerna tenderar det att bli mer guidning än undervisning - nämnde att om det hade varit mer snö och därmed högre risk hade flera åkare petats. Det är dock något jag aldrig upplevt trots många UCPA resor på högsta åknivå <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f641.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":(" title="Frown :(" data-smilie="3"data-shortname=":(" /> I vår grupp är det ganska basis saker som balans under traverser och kondition som saktatner gruppen de sista dagarna - ner kommer alla, ramlandes eller hasandes på kant... :/</p><p></p><p>Ofta väljer svenska åkare en för lätt grupp (dvs. underskattar sin förmåga) medans fransmän och britter gör tvärt om - sjukt irriterande!</p><p></p><p>Nästan alla grupper åker lite offpist, och kommer det ett dump håller en Expertgrupp ofta jämt skägg med Offpist - men av "politiska skäl" kan inte gärna en Expert grupp åka före en Offpist grupp :P</p><p></p><p>Mitt tips är att vara djärv när du anmäler dig - gillar själv Valdi och Serre näst, men även ValT är bra...</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="submariner, post: 1053909, member: 101177"] Hej, Har precis avslutat en vecka med UCPA i Chamonix- snowboard safari - och även om kravet är "expert" så är det som det brukar, dvs. flera åkare som med stor tveksamhet håller rätt nivå. Vår guide - för på de högre nivåerna tenderar det att bli mer guidning än undervisning - nämnde att om det hade varit mer snö och därmed högre risk hade flera åkare petats. Det är dock något jag aldrig upplevt trots många UCPA resor på högsta åknivå :( I vår grupp är det ganska basis saker som balans under traverser och kondition som saktatner gruppen de sista dagarna - ner kommer alla, ramlandes eller hasandes på kant... :/ Ofta väljer svenska åkare en för lätt grupp (dvs. underskattar sin förmåga) medans fransmän och britter gör tvärt om - sjukt irriterande! Nästan alla grupper åker lite offpist, och kommer det ett dump håller en Expertgrupp ofta jämt skägg med Offpist - men av "politiska skäl" kan inte gärna en Expert grupp åka före en Offpist grupp :P Mitt tips är att vara djärv när du anmäler dig - gillar själv Valdi och Serre näst, men även ValT är bra... Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Tillbaka
Topp