Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA v.1 offpist. Bäst alternativ
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skalt" data-source="post: 1090285" data-attributes="member: 49812"><p>Mitt ärliga svar är att jag tror inte det spelar så stor roll till vilken av orterna du åker, speciellt inte om det är första gången du är i alperna. Har du tur med snö och väder kommer du att tycka det är awesome på alla ställen.</p><p></p><p>Det går säkert att se statistik över vilken ort som generellt har mest snö då, men jag skulle påstå att det varierar från år till år. Av de orter du väljer har jag varit i Cham, Val d'Isère, Val Thorens och nästan Les Arcs (jag var i La Plagne som ligger precis bredvid). Jag skulle påstå att all orter med råge bjuder på god offpist för en mellangod åkare. </p><p></p><p>Saker som kan påverka ditt val:</p><p>- Om du åker buss är Chamonix/Argentiere närmst och Serre längst bort. Ganska skönt att inte behöva sitta ytterligare 4 timmar i bussen.</p><p>- Val Thorens och Les Arcs har väldigt vass stentyp (skiffer?). Det gör att offpisten är full av "hajar". Jag ansåg det ganska irriternade när jag var där.</p><p>- Chamonix/Argentiere har ju den mest legendariska offpiståkningen i hela euorpa förmodligen, så det talar för att du ska åka dit. UCPA håller sig dock ganska långt bort från de legandariska åker, eligt min erfarenhet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skalt, post: 1090285, member: 49812"] Mitt ärliga svar är att jag tror inte det spelar så stor roll till vilken av orterna du åker, speciellt inte om det är första gången du är i alperna. Har du tur med snö och väder kommer du att tycka det är awesome på alla ställen. Det går säkert att se statistik över vilken ort som generellt har mest snö då, men jag skulle påstå att det varierar från år till år. Av de orter du väljer har jag varit i Cham, Val d'Isère, Val Thorens och nästan Les Arcs (jag var i La Plagne som ligger precis bredvid). Jag skulle påstå att all orter med råge bjuder på god offpist för en mellangod åkare. Saker som kan påverka ditt val: - Om du åker buss är Chamonix/Argentiere närmst och Serre längst bort. Ganska skönt att inte behöva sitta ytterligare 4 timmar i bussen. - Val Thorens och Les Arcs har väldigt vass stentyp (skiffer?). Det gör att offpisten är full av "hajar". Jag ansåg det ganska irriternade när jag var där. - Chamonix/Argentiere har ju den mest legendariska offpiståkningen i hela euorpa förmodligen, så det talar för att du ska åka dit. UCPA håller sig dock ganska långt bort från de legandariska åker, eligt min erfarenhet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA v.1 offpist. Bäst alternativ
Tillbaka
Topp