Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Ultimat nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonek" data-source="post: 388484" data-attributes="member: 38255"><p>Nog att du skriver att du inte har råd med skidskola/privatlektion. Så som jag ser det, har du råd att åka till fjällen eller någon mindre backe och har råd med liftkort så har du råd med skidskola. Gäller att prioritera rätt. Sen tror jag det är billigare med grupplektioner än att ta privat.</p><p>Sedan är det mycket svårt att skriva hur man ska göra för att lära sig åka skidor. (för mig är det iallafall lättare att visa och prata med personen öga mot öga) </p><p>Men jag kan försöka, några enkla tips.</p><p>Att DU ska styra skidan inte att skidan styr dig.</p><p>våga stå i falllinjen, inte bromsa så fort det går lite fortare.</p><p>Bli van med skidorna, traska runt på platt mark med skidorna på, få in balans och känn dig van med skidor på.</p><p>Och du ska ha ett leende på läpparna när du är i backen för det finns inget roligare än att åka utför.</p><p></p><p>Hade kul i backen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonek, post: 388484, member: 38255"] Nog att du skriver att du inte har råd med skidskola/privatlektion. Så som jag ser det, har du råd att åka till fjällen eller någon mindre backe och har råd med liftkort så har du råd med skidskola. Gäller att prioritera rätt. Sen tror jag det är billigare med grupplektioner än att ta privat. Sedan är det mycket svårt att skriva hur man ska göra för att lära sig åka skidor. (för mig är det iallafall lättare att visa och prata med personen öga mot öga) Men jag kan försöka, några enkla tips. Att DU ska styra skidan inte att skidan styr dig. våga stå i falllinjen, inte bromsa så fort det går lite fortare. Bli van med skidorna, traska runt på platt mark med skidorna på, få in balans och känn dig van med skidor på. Och du ska ha ett leende på läpparna när du är i backen för det finns inget roligare än att åka utför. Hade kul i backen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Ultimat nybörjare
Tillbaka
Topp