Ultimata Skidryggsäcken?

• Trådstartare Trådstartare Kawabanga
  • Start datum Start datum
Ultimata Skidryggsäcken?
Grymma tips boys, men har någon koll på vad man skall ha som tjej?? Inte så sugen på att släpa runt på halva mitt liv då jag aldrig åkt med rygga innan, men måste få i lavingrejerna och kunna sätta fast skidorna när man ska upp o hajka. thats it.

Ultimata Skidryggsäcken?
Ultimata Skidryggsäcken?
Nojlas sa:
skibigger sa:
Väldigt lite snack om denna ryggsäck - som är helt otroligt bra faktiskt. Finns i flera olika storlekar och sitter som ett smäck. Gedigen och väl genomtänkt.

Själv kör jag ABS - mkt nöjd men möjligheterna att bära skidor kunde förbättras en aning. Annars en kanonbra säck.
Ja det kanske är för lite snack om den, jag fick en Kode 30 i kombinerad julklapp å present och har testat den lite smått iaf under två dagar i backen. :) Sitter grymt bra och det är inget som hämmar rörlighet eller som man tänker på öht. Bra med formad plastplatta i ryggen så typ en thermos i full ryggsäck inte blir en puckel mot ryggen. :)

Jag har den lokala backen med knapplift inom cykelavstånd så att kunna bära skidorna på ett stabilt och bra sätt är nyckel.. Jag gillar inte att sätta dom på baksidan diagonalt över säcken då tyngdpunkten blir så fel och det är svårt att få fast ordentligt..
Men i a-frame som på bilden så går det alldeles utmärkt att cykla med säcken med mina Gotama fastspända. :)
SDzI3l.jpg

Hjälmen har en ltien silverfärgad fallskärm man kan dra över den men den hamnar lite väl nära huvet om man behöver titta upp mycket, oerhört smidigt när helst man ska dra fast något annat på säcken lättillgängligt. :)

Säcken käns gedigen! Inte alla lösningar som passar ens behov givetvis, men det finns möjlighet att variera sig. :)
Jag är supernöjd och ser fram emot resten av sässongen tillsammans med denna underbara ryggsäck ;)

Ultimata Skidryggsäcken?
lleberger sa:
Nojlas sa:
skibigger sa:
Väldigt lite snack om denna ryggsäck - som är helt otroligt bra faktiskt. Finns i flera olika storlekar och sitter som ett smäck. Gedigen och väl genomtänkt.

Själv kör jag ABS - mkt nöjd men möjligheterna att bära skidor kunde förbättras en aning. Annars en kanonbra säck.
Ja det kanske är för lite snack om den, jag fick en Kode 30 i kombinerad julklapp å present och har testat den lite smått iaf under två dagar i backen. :) Sitter grymt bra och det är inget som hämmar rörlighet eller som man tänker på öht. Bra med formad plastplatta i ryggen så typ en thermos i full ryggsäck inte blir en puckel mot ryggen. :)

Jag har den lokala backen med knapplift inom cykelavstånd så att kunna bära skidorna på ett stabilt och bra sätt är nyckel.. Jag gillar inte att sätta dom på baksidan diagonalt över säcken då tyngdpunkten blir så fel och det är svårt att få fast ordentligt..
Men i a-frame som på bilden så går det alldeles utmärkt att cykla med säcken med mina Gotama fastspända. :)
http://i.imgur.com/SDzI3l.jpg
Hjälmen har en ltien silverfärgad fallskärm man kan dra över den men den hamnar lite väl nära huvet om man behöver titta upp mycket, oerhört smidigt när helst man ska dra fast något annat på säcken lättillgängligt. :)

Säcken käns gedigen! Inte alla lösningar som passar ens behov givetvis, men det finns möjlighet att variera sig. :)
Jag är supernöjd och ser fram emot resten av sässongen tillsammans med denna underbara ryggsäck ;)
Jag har som du ganska nära till backen, men du säger att du cycklar, har du pjäxorna i ryggan då?
jag kör med en gammal burtonsäck för mina pjäxor men det finns inga möjligheter att spänna på skidorna så dom får jag ta på axeln, lite smått frustrerande...

Ultimata Skidryggsäcken?
Slår ett slag för ortovox freerider som den ultimata skidryggsäcken, inbyggt ryggskydd. Första dagarna jag använde den kändes de väldigt konstigt att ha ryggplattan utanpå men man vänjer sig och nu tycker jag den är grymt skön att köra med. Plus också för massa bra fack för lavinutrustning, fäste för skidor mm. :D Finns mindre modeller anpassade för tjejer också har jag för mig.

Ultimata Skidryggsäcken?
KalleStrandberg sa:
Jag har som du ganska nära till backen, men du säger att du cycklar, har du pjäxorna i ryggan då? jag kör med en gammal burtonsäck för mina pjäxor men det finns inga möjligheter att spänna på skidorna så dom får jag ta på axeln, lite smått frustrerande...
Varför inte bara kardborra ihop dom och hänga dom över ryggan (pjäxorna hänger på vardera sida om ryggsäcken). Dom lär ju ändå vara kalla när dom varit i en säck..

Ultimata Skidryggsäcken?
jag gillar verkligen min dakine heli pro, får plats med det jag behöver, smart uppbyggd plus att du kan bära skidor skate och snowboard på den, plus att den är smidig!!

Ultimata Skidryggsäcken?
Heinz_p sa:
KalleStrandberg sa:
Jag har som du ganska nära till backen, men du säger att du cycklar, har du pjäxorna i ryggan då? jag kör med en gammal burtonsäck för mina pjäxor men det finns inga möjligheter att spänna på skidorna så dom får jag ta på axeln, lite smått frustrerande...
Varför inte bara kardborra ihop dom och hänga dom över ryggan (pjäxorna hänger på vardera sida om ryggsäcken). Dom lär ju ändå vara kalla när dom varit i en säck..
Ledsen att göra dig besviken men..
Jag har ingen bil så jag har varit mer eller mindre tvungen att fixa ett bra alternativ för att frakta saker runt stan, pjäxor är rena barnleken, storhandla är lite svårare. :) Se här -> http://i.imgur.com/MFrTd.jpg

Flaket är custom made av och till mig själv, materialet är 8x1.5mm stålrör, hjälper ju att ha jobbat med svetsning dock :)

Jag har aldrig testat sätta både skidor och pjäxor på en ryggsäck dock..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp