Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ultimate grip?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 144592" data-attributes="member: 12536"><p>MM, nja jag fyller ut lite detaljer.</p><p>Min tolkning är:</p><p>De påstår att med den nya slipningen läggs trycket på en mycket mindre yta. (Om det var 75% mindre yta, eller 75% av tidigare 100% yta fattade jag inte riktigt.) På så sätt får åkaren, utan mer ansträngning, mer tryck på den yta som till 80% leverar kraften från skida till snö. </p><p></p><p>Dessutom ska slipningen (så länge profilen är oförändrad) hålla upp till 10 gånger längre än en vanlig slipning. Hur DET går till, det framgår inte riktigt.</p><p>Slipningen är just precis som en brödkniv och fungerar, som ovan sagts, med samma princip.</p><p>Säg till om jag ska översätta några andra specifika delar. En mycket intressant innovation om den fungerar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 144592, member: 12536"] MM, nja jag fyller ut lite detaljer. Min tolkning är: De påstår att med den nya slipningen läggs trycket på en mycket mindre yta. (Om det var 75% mindre yta, eller 75% av tidigare 100% yta fattade jag inte riktigt.) På så sätt får åkaren, utan mer ansträngning, mer tryck på den yta som till 80% leverar kraften från skida till snö. Dessutom ska slipningen (så länge profilen är oförändrad) hålla upp till 10 gånger längre än en vanlig slipning. Hur DET går till, det framgår inte riktigt. Slipningen är just precis som en brödkniv och fungerar, som ovan sagts, med samma princip. Säg till om jag ska översätta några andra specifika delar. En mycket intressant innovation om den fungerar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ultimate grip?
Tillbaka
Topp