Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ultimate grip?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 144595" data-attributes="member: 12152"><p>EDIT: Asci-art fungerar visst inte. Kolla pdf:en istället.</p><p></p><p>Det är en avsevärt mindre yta av kanten som ligger mot snön. Med motivering att 80% av kraften från åkaren fördelas över de mittersta 50-60cm:arna av skidan slipas specialslipas skidan endast där enligt hemsidan. Jag tycker också att det låter konstigt att i samma mening säga att skärpan håller 10 gånger längre än med en konventionell slip. Det borde ju snarare vara så att skärpan håller betydligt SÄMRE än hos en vanlig kant, iom att slitaget blir större på de punkter som ligger i snön. Däremot är det väl inte omöjligt att anta att skidan får ett bättre grepp med en dåligt slipad kant, men det är ju inte riktigt samma sak.</p><p></p><p>Det är ingen speciell kant det handlar om egentligen, utan en maskin som kan slipa den här typen av struktur på kanten på vilken skida som helst som jag fattade det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 144595, member: 12152"] EDIT: Asci-art fungerar visst inte. Kolla pdf:en istället. Det är en avsevärt mindre yta av kanten som ligger mot snön. Med motivering att 80% av kraften från åkaren fördelas över de mittersta 50-60cm:arna av skidan slipas specialslipas skidan endast där enligt hemsidan. Jag tycker också att det låter konstigt att i samma mening säga att skärpan håller 10 gånger längre än med en konventionell slip. Det borde ju snarare vara så att skärpan håller betydligt SÄMRE än hos en vanlig kant, iom att slitaget blir större på de punkter som ligger i snön. Däremot är det väl inte omöjligt att anta att skidan får ett bättre grepp med en dåligt slipad kant, men det är ju inte riktigt samma sak. Det är ingen speciell kant det handlar om egentligen, utan en maskin som kan slipa den här typen av struktur på kanten på vilken skida som helst som jag fattade det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ultimate grip?
Tillbaka
Topp