undrar vad jag ska köpa för kamera/filmkamera

filipsoderberg

Ny medlem
tjaa

jag undrar vad jag ska köpa :go pro kamera, system kamera eller vanlig filmkamera
jag gillar att fota men även att filma
jag cyklar bmx, åker slalom och gillar ju att fota
systemkamera kan man ju filma också men vad är bäst som skulla passa till alla det här grejorna
välldigt tacksam för svar:):)

Bara systemkamera som klarar av allt du vill ha på ett bra sätt.

Sitter på mobilen, pm:a om du vill veta ngt mer.

Tja!

Har en Nikon d3100 kamera som är perfekt att både fota och filma med... 4000 så är den din... väska, stativ, motljusskydd, 8gb minneskort och uv- filter får du med... PMa mig om du är intresserad :)

Jag ser det såhär, en gopro kan du filma med på högst ett par meters avstånd, men den är sjukt smidig, lättanvänd och det går snabbt att ta bilder eller filma och inte behöver du vara rädd om den.
Riktigt skönt med gopro när man bara vill åka och så sköter den filmandet åt en under tiden. GoPro 2:an har bra funktioner för att ta sjyssta bilder eller göra coola time-lapse grejer.
Är man kreativ blir det roligt med GoPron, kolla bara filmerna GoPro teamet lägger upp på youtube hela tiden.

Med en systemkamera kan du ta riktigt snygga bilder och utvecklas i ditt fotograferande vilket är kul. Dock är det inte alltid man orkar/törs ha med sig kameran. De dagarna kanske man lämnar kameran hemma, samma sak gäller här för filmkamera.

Det är lättare att filma och få det bra med en filmkamera än med en systemkamera. Zoom och bra fokus har du på en gång och det är bra för slalom då man ofta står en bit ifrån. Dock finns risken att du tröttnar, med en systemkamera kan du skaffa objektiv/blixt osv.

Är det någon av de du kör med som har någon sort av kamerorna du nämnt? Isåfall är det roligast att skaffa en annan sort av kamera att komplettera med.

lycka till!

jao men tack
jag har en liten digitalkamera nu som jag filmar och fotar med som är 7,2mp
har mest intresse av att fota
men eftersom jag och många av mina kompisar vill göra många filmer så skulle det va bra med filmkamera

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp