ung i ÅRE!

snaken

Ny medlem
ung i ÅRE!
vad gör man som 16åring en kväll i åre på sportlovet??
utomlands är det inga problem att att dra en vals på något dansgolv eller ta en öl.
är dom hårda på det där me åldern i åre???

snakke

ung i ÅRE!
häng runt på torget, en stund kanske träffa nåra kompisar. Sen drar du upp me bergbanan till tott där kan du komma in även om du e minderårig!

ung i ÅRE!
Utomlands är det inget problem eftersom att det är lagligt...
Dom är rätt hårda på åldern i Åre. 20 är minimum.
Klart det kommer in minderåriga ibland men dom är mer som undantaget som bekräftar regeln. Och Thaisson kan nog vara lättare än dom andra krogarna.

/Eder Utter

ung i ÅRE!
Har svårt att tänka mig att du som 16 åring kommer kunna komma in någonstans under sportlovet. (vet iofs inte vecka du har lov men iaf.)
Din sista chans till lycka är antagligen att snatta "trefemmor" från konsum, hänga i centrum och bli hemkörd av polisen.

satsa på hemmafest ist.

ung i ÅRE!
...att du ska köra ett rejält fyspass på kvällen, äta en ordentligt middag och gå och lägga dig med en bra (företrädesvis ang. det ämne du behärskar sämst i skolan)bok. Då orkar du vara uppe när liftarna öppnar (om de nu mot förmodan skulle göra det...!?) och köra hårt hela dagen....

...men vad vet en gammal gubbe typ nära döden och som luktar illa om det...!!!?

;-)

ung i ÅRE!
Ett hett tips är att dra till Lokalen (ungdomsgården mitt emot O´learys vid skolan.) Om du åker skate så har de en av sveriges bästa miniramper. De har också en kläätergrotta man kan testa på å lite fika. Riktigt sjyst ställe åsså håller jag med Gubbafan om att ta en tidig kväll så får du lägga första spåren när det dumpat under natten istället för att slita dig utför ett Gästrappet i puckelpist vid 2-tiden. Men vill du supa dig packad så skiter jag fullständigt hur du gör det, du förlorar bara på det!
=Calle=

ung i ÅRE!
huvva.. inte ska man festa som 16-åring. Då ska man väl vara hemma å kolla på film och äta chips.. va är världen på väg??
Dra till lokalen å klättra lite eller skejta. Kommer få mycket roligare än försäka komma in på nått ställe..

ung i ÅRE!
är det inte lika bra att du går och lägger dig tidigt så att du kommer upp tidigt och får åkå först i pudret som fallit under natten?

ung i ÅRE!
Supa och festa gör inte skidåkare. Möjligvis lågsäsong (då jobbar man ihop pengar till kommande säsong)... ät assmycket mat, husmanskost i mängder. Kolla morgondagens väder på himlen sen kan du även kolla vädret på tv. Kolla även dina anteckningar i tempraturförändringar och vindarna och känn av lavinfaran. Sedan gå och lägg grymt tidigt. Möjlig syssla på kvällen kan vara att valla skidorna.

skippa lokalen, det går åt onödig energi som du måste ha i backen för att orka åka aggresivt mellan kl. 9-16.30.....

ung i ÅRE!
Skantz och många andra; vilken förmyndarattityd! "En riktig skidåkare dricker inte en droppe, äter gröt med spenat till frukost och är uppe med tuppen". Vilket skitsnack. Känner inte någon duktig åkare som inte tar sig råd att festa då och då, därmed inte sagt att det handlar om att supa sig plakat medans det dumpar utanför. Tror jag får medhåll om jag påstår att den hårdaste skidåkaren är den som vinner Fernettävlingen och fyra timmar senare står först i liften, inte den frigide fan som gick till sängs halv nio med en värmeflaska som gosedjur.

Supa är helt ok, men man får väl välja sina tillfällen...

-----------------------------------------------

edit: usch, särskrivning.

ung i ÅRE!
Vilka här tycker de är fel i glida in på en skön afterski sörpla ett par kalla för att sedan bege sig till sin stuga o sitta i bastun o kanske ta ett par busar till..

DET ÄR UNDERBART....

ung i ÅRE!
...ni ihop äppel och pannkakor och glömmer kanelen, annars blir det inte gott!!!

På tal om kanelen, är jag ofta det, men nu talar vi inte om det utan att grabben är sexton år!!!

...hälsningar från en besvärlig gubbe, som gärna pimplar varm choklad med triple sec, jäger (fernet är äckligt), whiskey, romtoddy, pilsner i alla dess former, cognac, tequila, mescal, fernet kanske inte är så dumt ändå, renat eller orenat, hembränt, hemkört, rödtjut, t-doja, ja bara det är allkk(hick)ohpål ii...

...f-n, tror jag går ner i köket och tar mig en liten, nej stor djävel, a va f-n jag slänger kapsylen....

Hick, hälsar en full, nä fyllegubbe!

ung i ÅRE!
Du anar inte hur hårda dom är. Stenhårda!
Det enda du kan göra i din situation är att starta eget. Har dom bamseklubb?

ung i ÅRE!
Det är ju underbart att vi har lite förmyndare här som lär den yngre generationen att man ska vara vid liften innan den öppnar. Men klarar du de trots att du druckit lite alkohol kvällen innan, så var nog ditt enda alternativ att hitta någon som kunde köpa ut åt dig antar jag, vilket inte är ett bra alternativ... Här ska det inte brytas mot lagen!

Hoppas att du hade en bra vecka utan för mycket alkoholförtäring.

Tillbaka
Topp