Bertan sa:
Jag undrar vilka problem du hade med force bindningarna? Själv har jag bara haft positiva erfarenheter med de bindningarna.
Nu var ju inte frågan riktad till mig, men jag hade problem med följande:
Toestrapen: Den satt aldrig riktigt bra trots att jag justerade efter konstens alla regler och testade alla vinklar och inställningar jag kunde hitta på. Tittade även på youtubefilmen där Union själva beskriver hur den ska sitta.
Spännena: Fungerade ok, men de var inte 100 när det gällde att komma loss. Krävde rackling och muskelkraft.
Bakkappan: Den var för styv och allmänt oskön. Man kände liksom att den var där hela tiden.
I övrigt behövdes ju skruvmejsel för i princip alla olika inställningar man behövde göra. Jag inser ju att man kanske inte gör dessa inställningar mer än ett par gånger i början när bindningarna är nya men ändå.
Sen var känslan i bindningarna sådan att jag hela tiden kände dem. Det var hela tiden något som inte var riktigt bra. Ett par bra bindningar för mig är ett par som man inte behöver fundera över utan bara sitter där utan att man märker dem. Så var det verkligen inte med Union Force. Jag inser ju att detta har med tycke och smak att göra men för mig var Force inte alls någon trevlig bekantskap. Jag rekommenderar dem INTE.