Universalverktyg för snowboard?

Niiiicke

Medlem
Finns det någon typ av universalverktyg att köpa till snowboarden och dess bindningar när man behöver skruva så man slipper ha verktygslådan med sig i ryggsäcken. Eller är det enklast att ta med sig skruvmejslar, skiftnycklar typ?

dakine,red,warp,bakoda gör verktyg
så gå in på din lokala sportbutik och kolla brukar finnas hemma annars tar dom in om du frågar snällt

annars finns det på junkyard eller boardstore som sagt

SombreroSnow sa:
dakine,red,warp,bakoda gör verktyg
så gå in på din lokala sportbutik och kolla brukar finnas hemma annars tar dom in om du frågar snällt

annars finns det på junkyard eller boardstore som sagt
Men vilket märke har den bästa allroundverktyget då, bra om man kan hålla sig till ett märke om de ska ta hem?

har inte testat alla modeller så kan inte uttala mig om vilket som är bäst
har en lite mejsel för 20 kr på clas ohlson men den ligger oftast hemma har sällan verktyg med mig ut på fjället.

brukar ju finnas mejslar vid liften

SombreroSnow sa:
har inte testat alla modeller så kan inte uttala mig om vilket som är bäst
har en lite mejsel för 20 kr på clas ohlson men den ligger oftast hemma har sällan verktyg med mig ut på fjället.

brukar ju finnas mejslar vid liften
Finns inte alltid liftar. Om något smäller av när du är 30 min från en lift med mejsel så är du j*vligt gla för att ha reservdelar med dig och verktyg,.

helt medveten om att det inte alltid finns liftar, finns undantag också är man ute och hikar så kan man ha med sig en mejsel och lite gaffa men annars har jag det aldrig.

Tillbaka
Topp