Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Uppgradera 12 år gamla skidor. Behöver hjälp.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1091297" data-attributes="member: 29440"><p>Jag har åkt på alla tre du nämner, Mantran är väl den du kan stå på mest i långa svängar och hög fart, tycker inte att den är den bästa offpistskidan om du tänker på fluffigt puder.</p><p></p><p>Atris är också stabil och bra bett (har inte testat dem i nån djupare snö, endast i ett par dm gammal lössnö och uppkört pist) Atris är mer svängglada än Mantra .</p><p>Line SD 110 (om det är den du menar) är inte riktigt trevlig skida men mer lekfull och låg vikt i tipp och tail (lätt konstruktion) men ändå stabil och lång effektiv kant som gör att den fungerar bra på skär i pist. (bäst i offpist dock) Kanske inte det du letar efter men testa dem om du får möjlighet (de har nog lagt in lite kolfiber i årets modell om jag inte minns fel och breddat dem till 114mm ).</p><p></p><p>Jag tror dock liksom xSooLx att Corvus passar bra in på de egenskaper du verkar söka.</p><p>Kan även tänka mig att Line supernatural kan vara ett alternativ metall och gummi i dem så de blir stabilare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1091297, member: 29440"] Jag har åkt på alla tre du nämner, Mantran är väl den du kan stå på mest i långa svängar och hög fart, tycker inte att den är den bästa offpistskidan om du tänker på fluffigt puder. Atris är också stabil och bra bett (har inte testat dem i nån djupare snö, endast i ett par dm gammal lössnö och uppkört pist) Atris är mer svängglada än Mantra . Line SD 110 (om det är den du menar) är inte riktigt trevlig skida men mer lekfull och låg vikt i tipp och tail (lätt konstruktion) men ändå stabil och lång effektiv kant som gör att den fungerar bra på skär i pist. (bäst i offpist dock) Kanske inte det du letar efter men testa dem om du får möjlighet (de har nog lagt in lite kolfiber i årets modell om jag inte minns fel och breddat dem till 114mm ). Jag tror dock liksom xSooLx att Corvus passar bra in på de egenskaper du verkar söka. Kan även tänka mig att Line supernatural kan vara ett alternativ metall och gummi i dem så de blir stabilare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Uppgradera 12 år gamla skidor. Behöver hjälp.
Tillbaka
Topp