Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Uppgradering av videokamera.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ST90" data-source="post: 463062" data-attributes="member: 49616"><p>Har filmat hela den här säsongen med Hårddiskkameror, kan inte påstå att de inte pallar för kylan. Filmat dagar då det varit närmare -35 grader, och kameran har fungerat precis lika bra som på våren då tempen legat närmare 15 grader. Så det är inget att oroa sig över tycker jag. Sen vet jag ju inte hur stor skillnad det är från tillverkare till tillverkare, själv har jag kört på Sony i varje fall.</p><p></p><p>Jag var väldigt ANTI hårddisk före jag provade det själv, tyckte som många andra att band är grejen. Men nu när jag använt det ett år så är jag helt såld, får ta hur mycket utrymme eller datorkraft det vill, och det må vara lite bökigare att hitta igen sina klipp (AVCHD format) men det är helt klart värt det. Skönt som fasen att slippa banden i backen. Timelapse-filmning blir ju desto enklare också.</p><p></p><p>Liksom femton timmar HD 1080i, utan att byta något. Redigt bekvämt tycker jag. Så hårddisk tycker jag har fått en allt för "turistig" stämpel. Men så är det ju också ofta bland människor som "kan", att allt som är enkelt det är för nybörjare, man ska ta den svåra vägen om man är duktig. Nu säger jag inte att hårddisk är för professionell filmning, då kommer vi ju in på 16mm, 32mm 32mm HD och så vidare, en helt annan femma. Men nu snackar vi Freeride liksom, kameror för runt 10 papp.</p><p></p><p>DVD-kameror är det snarare som har problem med kylan, bildas lätt kondens på skivan om den tas in och ut ur jacka/väska/stuga/bil etc och då får du inte ens något material. Så det bör du hålla dig borta från. Rent generellt så brukar det bli lite sämre kvalité då du spelar in till ett minneskort istället för en hårddisk, så antingen band eller HDD, det är min röst. Nu manar jag inte hejvilt för hårddisk utan tar snarare upp mina egna åsikter och mina egna erfarenheter i ämnet, vilka var väldigt positiva, överraskande positiva. </p><p></p><p>/Theseb</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ST90, post: 463062, member: 49616"] Har filmat hela den här säsongen med Hårddiskkameror, kan inte påstå att de inte pallar för kylan. Filmat dagar då det varit närmare -35 grader, och kameran har fungerat precis lika bra som på våren då tempen legat närmare 15 grader. Så det är inget att oroa sig över tycker jag. Sen vet jag ju inte hur stor skillnad det är från tillverkare till tillverkare, själv har jag kört på Sony i varje fall. Jag var väldigt ANTI hårddisk före jag provade det själv, tyckte som många andra att band är grejen. Men nu när jag använt det ett år så är jag helt såld, får ta hur mycket utrymme eller datorkraft det vill, och det må vara lite bökigare att hitta igen sina klipp (AVCHD format) men det är helt klart värt det. Skönt som fasen att slippa banden i backen. Timelapse-filmning blir ju desto enklare också. Liksom femton timmar HD 1080i, utan att byta något. Redigt bekvämt tycker jag. Så hårddisk tycker jag har fått en allt för "turistig" stämpel. Men så är det ju också ofta bland människor som "kan", att allt som är enkelt det är för nybörjare, man ska ta den svåra vägen om man är duktig. Nu säger jag inte att hårddisk är för professionell filmning, då kommer vi ju in på 16mm, 32mm 32mm HD och så vidare, en helt annan femma. Men nu snackar vi Freeride liksom, kameror för runt 10 papp. DVD-kameror är det snarare som har problem med kylan, bildas lätt kondens på skivan om den tas in och ut ur jacka/väska/stuga/bil etc och då får du inte ens något material. Så det bör du hålla dig borta från. Rent generellt så brukar det bli lite sämre kvalité då du spelar in till ett minneskort istället för en hårddisk, så antingen band eller HDD, det är min röst. Nu manar jag inte hejvilt för hårddisk utan tar snarare upp mina egna åsikter och mina egna erfarenheter i ämnet, vilka var väldigt positiva, överraskande positiva. /Theseb [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Uppgradering av videokamera.
Tillbaka
Topp