Upplevelser i St Anton

nissecalle

Ny medlem
Upplevelser i St Anton
Tjabba Tjena alla aktiva människor på forumet, hoppas ni kan hjälpa mig lite.

Det är så att jag letar runt på nätet efter info om St Anton, och hittar den vanliga "Kalla faktan", lite kartor , schyssta off pist linor och kanske om jag har tur lite kommande happenings inför vintern.
Men det är inte riktigt den infon jag är ute efter, jag vill ha upplevelser från folk som varit nere, upplevet något schysst after ski, någon resturang som fick smaklökarna att vrida på sig, någon latjo kvällaktivitet, var man köper billigaste krubbet, var man dricka och pröva den bästa ölen.

Ordet är fritt om Stanton och all hjälp uppskattas verkligen!

Over and out,

Calle

Upplevelser i St Anton
grieswirt har sjukt god mat! krazy kangaruh, taps och mooserwirt har grym afterski. billigast äre på m-preis, både mat och dricka. där hittar du vin för 0.89€ / liter. eller ett flak öl för 10 €. kvällsaktivitet är väl antingen att partaja med alla glada människor på nått av alla roliga ställen, eller ligga hemma i långkallingarna å kolla på tv och vara trött efter en dags puderåkning, eller gå upp för berget i fullmånsljuset å glida ner! det sista är något jag missade förra säsongen, men tänkte pröva i år!

ska du ner å säsonga eller leva dolce vita :)? bästa ölen... hmm, bästa ölen är den billigaste väl?

lycka till! kanske ses!

Upplevelser i St Anton
Om du vill ha det genuina, inavlade Österrike koncentrerat till en liten by så kan jag varmt rekommendera Pettneu.

*Häng med bittra alkisgubbar på Fredl's Stadl.

*Se en äkta tysk hockeyfrilla servera weissbier på Trauben Keller(där musikvalet förövrigt sträcker sig från pulp fiction-soundtracket till reaggaeklassiker)

*Prova offpisten när allt är uppkört/stängt i Anton.
Det här är inget skämt. Från toppliften ut skiers right finns ett helt okej åk ner till Vadiesenbusshållsplatsen.

*Ta en promenad och insup atmosfären. De två bymoggisarna som springer omkring och skriker om Schneefrischers, Chef på web & wash och diversa andra som jag kanske inte ska nämna namnet på med risk att bli stämd för förtal.

Annars finns det ett afterskiställe ovanför Zug i Lech med palmer och extremt flummig afterskimusik.
Som Jonte nämnde är moonlighthikingen också riktigt fin.

Om du ska säsonga så får du ta och åka till Innsbruck och käka på happy pizza. Namnet ger lite thailand-knark-vibbar men det var faktiskt så när jag kom äkta svensk pizza i Österrike.

Om du säsongar så lär du ju också mot din egen tro dra till donken i Imst nångång. Om du trots dina mänskliga brister lyckas avstå donken i 3-4 månader så finns det en riktigt bra pizzeria/kebabställe rätt centralt i Imst som jag tyvärr glömt namnet på.

Om du tycker att din förort/småstad hemma i Sverige är grå och tråkig så kan du åka på studiebesök i Landeck.

Sist men inte minst en grej som jag var sugen på men aldrig tog tag i. Gå på "Thobias Diskotek" i Klösterle som ligger nära Sonnenkopf.

Det är allt jag kommer på nu som är "annorlunda"
LYcka till!

Upplevelser i St Anton
Upplevelser?

Dr Sprenger.

Vassego.
Flaklavin_David sa:
Om du ska säsonga så får du ta och åka till Innsbruck och käka på happy pizza. Namnet ger lite thailand-knark-vibbar men det var faktiskt så när jag kom äkta svensk pizza i Österrike.
Du missa alltså att jag stod i Galtzigbahn och langade ut pizza?
Det var svensk pizza. (nästan iaf)

Senast ändrad:
Upplevelser i St Anton
Fan tack för all hjälp :D Hoppas vi ses där nere! Och ni som inte skrivit, pumpa på med mer info. Kan va rätt skoj för folk att läsa om orten, inte direkt hittat någon sån här tråd på forumet nämligen.

Tjao Calle

Upplevelser i St Anton
Jag som sett lite av "den andra sidan" , genom att ha ett trasigt korsband 4/5 delar av den så annars sköna säsongen, kan ju varmt rekomendera "den gyllene friden" som "hörnet" inne på "kandahar" kan erbjuda..... stället öppnar 1900 och stänger..... när siste man kryper ut!!!.... men du måste sitta i första "hörnet" till höger (längs med baren) där blir du magiskt full... alla blir snygga och alla tycks vara nyktra ??!! så de sa
over and out

Upplevelser i St Anton
Det finns ett litet guldkorn. Pizza Express, tvärs över gatan från Nassereinbahn. Pizzorna... sådär, men burgarna... OJOJOJ!!! Den dubbla cheeseburgaren är så köttig att det känns som två kor på varandra. Den måste du testa. Annars har San Antonio i Nasserein den fräschaste pizzan, nämligen (jajjamän Leafet) Bella Italia. Den måste ätas för att förstå. Jag säger bara Ruccola och Parmaskinka. Mmmm...

Upplevelser i St Anton
M price!!!
Sunrice 200g choklad 1€
Schweshatter öl på flaska o skruvkork 10€ flak.

Beachparty på funky

snitzelburgarna..

haha
de e massa idiotiska saker man får som vanor..

Upplevelser i St Anton
Sup dig aprak nanstans sa blir allt spännande, nytt och roligt. Dessutom kan du göra samma sak kvällen efter utan att känna dig uttrakad eller känna att du gör samma sak igen

Tillbaka
Topp