Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Usa 16/17
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Englundaren" data-source="post: 1080296" data-attributes="member: 132087"><p>Tjena, </p><p></p><p>Blir tyvärr ingen säsong för min del då jag precis har bytt jobb och kommer inte kunna avbryta den. Var några år sedan man gjorde säsong för att ha fokuserat på arbetet istället. </p><p>Får man fråga hur du löser det med visum? Har varit på tapeten för min del att flytta över till staterna i form av expat för ett globalt bolag, tyvärr blev jag tvungen att tacka nej men undersökte en del kring visum och något jag reagerade på var att det kändes svårt att även få möjlighet att säsongsjobba? Men du kanske inte tänkte arbeta utan bara åka... <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /> vissa har ju den fördelen. </p><p></p><p>För övrigt så kan jag absolut rekommendera Jackson Hole, det är ingen stor by och skidbyn är verkligen bara en skidby, men åkningen är riktigt bra och utmanande. Varit där två gånger och senast var i februari i år. Tyvärr missat de riktiga dumpen båda åren, men snö har det funnits i mängder ändå. Jackson Hole är, den lilla storleken till trots, en riktigt härlig skidort. Det är ju "the last of the old west" och känslan av att det är en gammal westernby ligger som en grund för hela området. </p><p>Har varit där två år i rad och kommer åka dit många år igen, tyvärr fick det bli andra alternativ denna vinter men jag hoppas att du får en lika härlig tid som jag haft när jag varit där. Många sköna locals som är väldigt trevliga och hjälper till, vi träffade till och med en snubbe som guidade oss out of bounds och bjöd hem oss på middag med släkt och vänner på fredagkvällen... </p><p></p><p>Ha en grym resa och lycka till! </p><p></p><p>//D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Englundaren, post: 1080296, member: 132087"] Tjena, Blir tyvärr ingen säsong för min del då jag precis har bytt jobb och kommer inte kunna avbryta den. Var några år sedan man gjorde säsong för att ha fokuserat på arbetet istället. Får man fråga hur du löser det med visum? Har varit på tapeten för min del att flytta över till staterna i form av expat för ett globalt bolag, tyvärr blev jag tvungen att tacka nej men undersökte en del kring visum och något jag reagerade på var att det kändes svårt att även få möjlighet att säsongsjobba? Men du kanske inte tänkte arbeta utan bara åka... :-) vissa har ju den fördelen. För övrigt så kan jag absolut rekommendera Jackson Hole, det är ingen stor by och skidbyn är verkligen bara en skidby, men åkningen är riktigt bra och utmanande. Varit där två gånger och senast var i februari i år. Tyvärr missat de riktiga dumpen båda åren, men snö har det funnits i mängder ändå. Jackson Hole är, den lilla storleken till trots, en riktigt härlig skidort. Det är ju "the last of the old west" och känslan av att det är en gammal westernby ligger som en grund för hela området. Har varit där två år i rad och kommer åka dit många år igen, tyvärr fick det bli andra alternativ denna vinter men jag hoppas att du får en lika härlig tid som jag haft när jag varit där. Många sköna locals som är väldigt trevliga och hjälper till, vi träffade till och med en snubbe som guidade oss out of bounds och bjöd hem oss på middag med släkt och vänner på fredagkvällen... Ha en grym resa och lycka till! //D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Usa 16/17
Tillbaka
Topp