Usa 16/17

afleo

Ny medlem
Usa 16/17
Hej!

Är det några fler än jag som tänkt säsonga i USA? Har inte sett någon tråd här än men hoppas att det finns några där ute!
Om det är så att någon behöver fylla sitt boende så hör jättegärna av er! Eller om vi kanske kan gå ihop ett gäng och dela på något boende? :)
Jackson Hole är väl den orten jag fastnat mest för, men är egentligen öppen för andra orter också.

Usa 16/17
Tjena,

Blir tyvärr ingen säsong för min del då jag precis har bytt jobb och kommer inte kunna avbryta den. Var några år sedan man gjorde säsong för att ha fokuserat på arbetet istället.
Får man fråga hur du löser det med visum? Har varit på tapeten för min del att flytta över till staterna i form av expat för ett globalt bolag, tyvärr blev jag tvungen att tacka nej men undersökte en del kring visum och något jag reagerade på var att det kändes svårt att även få möjlighet att säsongsjobba? Men du kanske inte tänkte arbeta utan bara åka... :-) vissa har ju den fördelen.

För övrigt så kan jag absolut rekommendera Jackson Hole, det är ingen stor by och skidbyn är verkligen bara en skidby, men åkningen är riktigt bra och utmanande. Varit där två gånger och senast var i februari i år. Tyvärr missat de riktiga dumpen båda åren, men snö har det funnits i mängder ändå. Jackson Hole är, den lilla storleken till trots, en riktigt härlig skidort. Det är ju "the last of the old west" och känslan av att det är en gammal westernby ligger som en grund för hela området.
Har varit där två år i rad och kommer åka dit många år igen, tyvärr fick det bli andra alternativ denna vinter men jag hoppas att du får en lika härlig tid som jag haft när jag varit där. Många sköna locals som är väldigt trevliga och hjälper till, vi träffade till och med en snubbe som guidade oss out of bounds och bjöd hem oss på middag med släkt och vänner på fredagkvällen...

Ha en grym resa och lycka till!

//D

Tillbaka
Topp