USA- Cali! vill du med? Tipps gällande resa i USA!

• Trådstartare Trådstartare jorre
  • Start datum Start datum
J

jorre

Guest
Jag och en polare kanske tar ett flyg till La i april, och ett plan till NY från San fransisco i början av maj. och sedan hem i mittten av maj, flygen går på 7000 samanlagt! Vi tänkte ta oss till ett par skidorter i trakterna, men utöver det så uppskattas alla tipps om plattser att besöka och saker att göra! Bäst att hyra bil eller köpa? vad kostar saker och ting osvosv. Alla råd o rön uppskattas!

Vi tänkte även kolla om det finns någon som är sugen på att shreda runt i staterna en eller två månader. Åka vår park och surfa, uppleva landet och ha en allmänt skön resa!

hit mää

Vet inte hur det ser ut i resten av Cali, men här runt lake tahoe (Kirkwood, sierra, northstar, heavenly med flera) så verkar dom flesta stänga i mitten/slutet på april... hade jag varit er, om ni inte kan åka hit nu för åkningens skull, hade jag nog köpt en bil och bara roadtrippat allt skoj i cali och där i närheten. varför inte göra det till en monster resa och köra till NY?

okej sweet då hinnar man ju med ett par turer till bergen iaf. jo någon sådant som är tanken, köra runt däromkring och kolla in landet. samt surfa, mkt viktigt! sen har vi ju flyg till NY, men hade ju vart fett att köra dit alltså!

vart är det bäst surfing? vad kostar en veckas liftkort ungefär?

Jag ska också roadtrippa bla Cali (hela västkusten) under April! Kommer uppifrån Kanada och åker neråt..
Så för att halvt sno tråden och halvt försöka fixa fler svar så efterfrågar jag tips och ideer på vad man ska se och göra under en månad!?
Några tips på hur man kan bo billigt osv?

är det billigt att tjacka en longboard i la måntro? skulle va soft att glida runt längs stranden.
andra grejer som man bör se i la?!

totemann, hur många är ni?

Vi är 3 :)

Longboard är ju ett måste att skaffa och köra runt på! Sjukt smidigt att slippa gå överallt ;) Vet inte hur pass billigt det är, men ändå ett måste :P

Nu har vi 8 Northstar - Sierra $15 (hel dags) billejeter om ni vill ha dem.
Paul
916-607-2600

TahoeDude sa:
Nu har vi 8 Northstar - Sierra $15 (hel dags) billejeter om ni vill ha dem.
Paul
916-607-2600
Kanske sugen på o köpa två biljetter. Hur länge till har de öppet?=)
Någon som vill vara med o roadtrippa ner till LA från Vancouver btw? Åker nästa vecka runt den 13. Vi har en eller två platser lediga i vår bil!
Ge mig en hola isf!
p

Senast ändrad:
hej - de flesta runt om Tahoe har öppet fram till den 19 April. Sierra tar $20 för sista dagen... Måndag 2/4. Tvar ar mina biljetter redan sålda. Men, vi får se, det kan dyka up nån deal under tiden.

Tillbaka
Topp