Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Utbyggnad av liftsystemen i Vemdalsfjällen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarDwho" data-source="post: 1249828" data-attributes="member: 152820"><p>Ja det är så jag uppfattat det kring Veman E och varför det dog ut. Hoppas de kan vaska liv i det igen. Tror ju som sagt Örndalen/Björnrike Syd ligger lite som en våt filt över saker. Vill de bygga Veman E så vill de säkerligen smälla upp typ en Skistar Lodge eller liknande i samma stund för att skapa en ny nod - och så länge planerna var storslagna med Örndalen med just ett stort lodge-hotell så kanske de var försiktiga. Men med de justerade planerna för Björnrike Syd och osäkerheten om det ens blir av, så kör på! </p><p></p><p>Ja Pass E känns osäker i drift. Vet ej om det bara är en känsla eller fakta. Och det är klart det hade ju inte skadat med mer kapacitet där. Men med kloka val med t.ex en till nod, förstärkt nod vid Hovde och samtidigt sluta cirkeln mellan topparna så kanske den skulle avlastas tillräckligt ändå. </p><p></p><p>Mina tankar på en skiss med bl.a. en stormlift längst norrut som öppnar så man tar sig vart som helst utan sittliftar: </p><p>[ATTACH=full]15180[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarDwho, post: 1249828, member: 152820"] Ja det är så jag uppfattat det kring Veman E och varför det dog ut. Hoppas de kan vaska liv i det igen. Tror ju som sagt Örndalen/Björnrike Syd ligger lite som en våt filt över saker. Vill de bygga Veman E så vill de säkerligen smälla upp typ en Skistar Lodge eller liknande i samma stund för att skapa en ny nod - och så länge planerna var storslagna med Örndalen med just ett stort lodge-hotell så kanske de var försiktiga. Men med de justerade planerna för Björnrike Syd och osäkerheten om det ens blir av, så kör på! Ja Pass E känns osäker i drift. Vet ej om det bara är en känsla eller fakta. Och det är klart det hade ju inte skadat med mer kapacitet där. Men med kloka val med t.ex en till nod, förstärkt nod vid Hovde och samtidigt sluta cirkeln mellan topparna så kanske den skulle avlastas tillräckligt ändå. Mina tankar på en skiss med bl.a. en stormlift längst norrut som öppnar så man tar sig vart som helst utan sittliftar: [ATTACH type="full"]15180[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Utbyggnad av liftsystemen i Vemdalsfjällen
Tillbaka
Topp