Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Utbyggnad av liftsystemen i Vemdalsfjällen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarDwho" data-source="post: 1249847" data-attributes="member: 152820"><p>[USER=180469]@Svartkråkan[/USER] </p><p></p><p>Mycket medhåll från min sida! </p><p>När det gäller möjliga kopplingen till Vargen så utgick jag från FÖP som finns och grovt sett drog kopplingen runt reservområdet "Br13" där. Men det är ju en smula diffust med Vargen. Vem äger, vad vill man och vad skulle det ge? Kan vara overkill, kan vara omöjligt att dra liftar där - jag vet inte. </p><p>[ATTACH=full]15184[/ATTACH]</p><p></p><p>Vidare när det gäller lift längs Hildings så är det som du säger trångt - inte minst OM Natura 2000 som jag tjatar om finns kvar :-D </p><p>På bilden syns detta område (N1) iaf. </p><p>Men vill man så tror jag det är lösbart. Mycket markarbete på Skalsterassen-sidan naturligtvis. Alternativet är väl, om man drar Gondol, att få till en bredare bro och låta Gondelen stå där det lilla skotergaraget står på Hovde-sidan av vägen och låta liften segla över vägen. Men det är nog lååångt borta. Men det hade ju varit kul och hade gett ett ganska unikt skidområde för att vara Sverige. </p><p></p><p>Men som du säger - det som tillför något på allvar vore ju Veman. Förlängd Hildings dit upp med så får man ju osökt ett gäng riktigt långa pister. </p><p>Tyvärr är det ju som så med Skistar att om de inte kan kränga tomter så blir det inget - så kanske är det lite motsägelsefullt det som kan vara räddningen och trigga Veman-bygget. För tittar man på FÖP så har ju snart alla boendeområden avverkats sedan den kartan skapades 2008 och de är idag inne på t.ex Br12 som då var ett reservområde. Skall de då aktivera ett nytt tomtområde, så kan ju det vara B11 och då måste ju Veman till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarDwho, post: 1249847, member: 152820"] [USER=180469]@Svartkråkan[/USER] Mycket medhåll från min sida! När det gäller möjliga kopplingen till Vargen så utgick jag från FÖP som finns och grovt sett drog kopplingen runt reservområdet "Br13" där. Men det är ju en smula diffust med Vargen. Vem äger, vad vill man och vad skulle det ge? Kan vara overkill, kan vara omöjligt att dra liftar där - jag vet inte. [ATTACH type="full"]15184[/ATTACH] Vidare när det gäller lift längs Hildings så är det som du säger trångt - inte minst OM Natura 2000 som jag tjatar om finns kvar :-D På bilden syns detta område (N1) iaf. Men vill man så tror jag det är lösbart. Mycket markarbete på Skalsterassen-sidan naturligtvis. Alternativet är väl, om man drar Gondol, att få till en bredare bro och låta Gondelen stå där det lilla skotergaraget står på Hovde-sidan av vägen och låta liften segla över vägen. Men det är nog lååångt borta. Men det hade ju varit kul och hade gett ett ganska unikt skidområde för att vara Sverige. Men som du säger - det som tillför något på allvar vore ju Veman. Förlängd Hildings dit upp med så får man ju osökt ett gäng riktigt långa pister. Tyvärr är det ju som så med Skistar att om de inte kan kränga tomter så blir det inget - så kanske är det lite motsägelsefullt det som kan vara räddningen och trigga Veman-bygget. För tittar man på FÖP så har ju snart alla boendeområden avverkats sedan den kartan skapades 2008 och de är idag inne på t.ex Br12 som då var ett reservområde. Skall de då aktivera ett nytt tomtområde, så kan ju det vara B11 och då måste ju Veman till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Utbyggnad av liftsystemen i Vemdalsfjällen
Tillbaka
Topp