Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Danil" data-source="post: 1009341" data-attributes="member: 122026"><p>Det var riktigt bra idéer kring Rödkullen du hade där Marcus! Jag skulle nog föredra alternativ 4 personligen, förutsatt att det byggs en släplift för att ta sig upp till värdshuset och värmestugan från den nya liftens dalstation. Detta alternativ skulle nog också öka fallhöjden något om än väldigt markant, dock så undrar jag om den backen som blir ner till liften får en bra lutning eller bara blir platt och jobbig även för nybörjare?</p><p> Bonusalternativet skulle jag dock inte tycka om då liftar som korsar varandra på det viset får skidområdet att se lite "stökigt" och ostrukturerat ut. Men det skulle helt klart ge den moderna komfort som finns för nybörjarna i Vemdalsskalet, vilket inte är helt fel! </p><p> </p><p>Sedan gillar jag också alternativ 3, då detta skulle lösa problemet med långa liftköer i Bräcke och därmed även avlasta Vm8:an som idag används av många som åker i Bräcke just för att det är så pass långa köer i parken. Jag förstår att detta är ett dyrt förslag men annars väl genomtänkt. </p><p> Jag funderar dock lite över hur det fungerar med mellanstation på stolsliftar, kan man kliva på där? Har aldrig åkt i Idre eller annat område som har denna typ av lift så jag vet inte. </p><p></p><p>Alternativ 1 är nog mest realistiskt och är tillsammans med alternativ 3 och 4 de som möjliggör för bredare, kanske till och med nya backar under liften.</p><p></p><p></p><p>Edit: Tack för bilderna Black Diamond</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Danil, post: 1009341, member: 122026"] Det var riktigt bra idéer kring Rödkullen du hade där Marcus! Jag skulle nog föredra alternativ 4 personligen, förutsatt att det byggs en släplift för att ta sig upp till värdshuset och värmestugan från den nya liftens dalstation. Detta alternativ skulle nog också öka fallhöjden något om än väldigt markant, dock så undrar jag om den backen som blir ner till liften får en bra lutning eller bara blir platt och jobbig även för nybörjare? Bonusalternativet skulle jag dock inte tycka om då liftar som korsar varandra på det viset får skidområdet att se lite "stökigt" och ostrukturerat ut. Men det skulle helt klart ge den moderna komfort som finns för nybörjarna i Vemdalsskalet, vilket inte är helt fel! Sedan gillar jag också alternativ 3, då detta skulle lösa problemet med långa liftköer i Bräcke och därmed även avlasta Vm8:an som idag används av många som åker i Bräcke just för att det är så pass långa köer i parken. Jag förstår att detta är ett dyrt förslag men annars väl genomtänkt. Jag funderar dock lite över hur det fungerar med mellanstation på stolsliftar, kan man kliva på där? Har aldrig åkt i Idre eller annat område som har denna typ av lift så jag vet inte. Alternativ 1 är nog mest realistiskt och är tillsammans med alternativ 3 och 4 de som möjliggör för bredare, kanske till och med nya backar under liften. Edit: Tack för bilderna Black Diamond [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp