Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nb11b" data-source="post: 1018734" data-attributes="member: 134548"><p>Större skidområde att sprida ut folket på. Även om skidåkningen mellan inte är på topp ger det ändå yta att sprida folket på. Området kring fjällvallsliften är inte direkt överbefolkat idag, så där finns outnyttjad yta. </p><p>Skryt/marknadsvärdet som kommer med ett så stort skidområde ska inte underskattas heller.</p><p></p><p>En lift är vansinnigt mycket miljövänligare än dieselbussar. En sån buss drar ungefär 5 liter/mil. Så kan du själv räkna ut hur många ton diesel som går åt. Jag fick det till ca 15000 liter/år bara sträckan mellan kabin och tege. Nu kanske inte en lift helt ersätter bussarna, men man lär nog reducera trafiken kraftigt.</p><p></p><p>Jag tror man kan räkna hem det rent ekonomiskt också om det ersätter skidbussarna nästan helt.</p><p></p><p>Vi i Tegefjäll räknar med höjda värden på våra lägenheter :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nb11b, post: 1018734, member: 134548"] Större skidområde att sprida ut folket på. Även om skidåkningen mellan inte är på topp ger det ändå yta att sprida folket på. Området kring fjällvallsliften är inte direkt överbefolkat idag, så där finns outnyttjad yta. Skryt/marknadsvärdet som kommer med ett så stort skidområde ska inte underskattas heller. En lift är vansinnigt mycket miljövänligare än dieselbussar. En sån buss drar ungefär 5 liter/mil. Så kan du själv räkna ut hur många ton diesel som går åt. Jag fick det till ca 15000 liter/år bara sträckan mellan kabin och tege. Nu kanske inte en lift helt ersätter bussarna, men man lär nog reducera trafiken kraftigt. Jag tror man kan räkna hem det rent ekonomiskt också om det ersätter skidbussarna nästan helt. Vi i Tegefjäll räknar med höjda värden på våra lägenheter :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp