Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gman-01" data-source="post: 1033531" data-attributes="member: 146307"><p>äntligen svarar nån! Jag tänker också så men man skulle i alla fall skulle man kunna bygga ner bakom Getvalsbacken. Där ifrån skulle två stycken ankar liftar upp där ifrån. En som går upp till Tott avstigningen och en annan lift upp på totthummeln. </p><p>Det andra om rödkullen har jag tänkt lite mer på. Det skulle (enligt mig) vara en 4/6 stol med automatiskt bygel som i Vemdalen. Det skulle kosta men om skistar skulle sälja rödkullenliftarna skull de få lite pengar. Planen (den på bilden nedan) skulle vara en bra utveckling av rödkullenområdet. Det skulle få bort folk som plogar sönder gästrappet skulle kunna åk där. Det är inte en super brant lutning där. Men en blå/grön nedfart för barn skulle kunna gå ner där plus att barnen nog skulle gilla att åka över broar (som skulle behövas över vägen). I rödkullen skulle skistar även fixa 2-3 tusen nya bäddar och nere vid E14 vid nya liften skulle de kunna bygga en parkering och nya bäddar. Och så slutligen en knapplift upp ifrån buustamoon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gman-01, post: 1033531, member: 146307"] äntligen svarar nån! Jag tänker också så men man skulle i alla fall skulle man kunna bygga ner bakom Getvalsbacken. Där ifrån skulle två stycken ankar liftar upp där ifrån. En som går upp till Tott avstigningen och en annan lift upp på totthummeln. Det andra om rödkullen har jag tänkt lite mer på. Det skulle (enligt mig) vara en 4/6 stol med automatiskt bygel som i Vemdalen. Det skulle kosta men om skistar skulle sälja rödkullenliftarna skull de få lite pengar. Planen (den på bilden nedan) skulle vara en bra utveckling av rödkullenområdet. Det skulle få bort folk som plogar sönder gästrappet skulle kunna åk där. Det är inte en super brant lutning där. Men en blå/grön nedfart för barn skulle kunna gå ner där plus att barnen nog skulle gilla att åka över broar (som skulle behövas över vägen). I rödkullen skulle skistar även fixa 2-3 tusen nya bäddar och nere vid E14 vid nya liften skulle de kunna bygga en parkering och nya bäddar. Och så slutligen en knapplift upp ifrån buustamoon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp