Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1039776" data-attributes="member: 77701"><p>en lift i nedre delen av bräcke hade varit grymt för dem som vill köra laps på railsen, och det hade säkert lättat upp kön i nuvarande för de som vill upp till hoppen/använder bräcke som transport till andra delar.</p><p></p><p>sittlift i rödkullen hade också varit soft, men då förlorar man möjligheten att hoppa av liften innan det blir brant, vilket jag tror att många som åker i rödkullen uppskattar.. alternativet att som du skriver spara ankarliftarna vet jag inte om jag tror på - känns som att det skulle bli väldigt mycket upp-kapacitet till förhållandevis få/korta backar då.. möjligen spara den ena släpan och korta den så den bara går till nuvarande mellanavstigning? även bra om blåa parken fortsätter ligga där den är nu.</p><p></p><p>funitel till kabin berg och ny lift i 1000 hade varit super men det kostar ju multum så det lär väl dröja som sagt..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1039776, member: 77701"] en lift i nedre delen av bräcke hade varit grymt för dem som vill köra laps på railsen, och det hade säkert lättat upp kön i nuvarande för de som vill upp till hoppen/använder bräcke som transport till andra delar. sittlift i rödkullen hade också varit soft, men då förlorar man möjligheten att hoppa av liften innan det blir brant, vilket jag tror att många som åker i rödkullen uppskattar.. alternativet att som du skriver spara ankarliftarna vet jag inte om jag tror på - känns som att det skulle bli väldigt mycket upp-kapacitet till förhållandevis få/korta backar då.. möjligen spara den ena släpan och korta den så den bara går till nuvarande mellanavstigning? även bra om blåa parken fortsätter ligga där den är nu. funitel till kabin berg och ny lift i 1000 hade varit super men det kostar ju multum så det lär väl dröja som sagt.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp