Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Danil" data-source="post: 1039817" data-attributes="member: 122026"><p>Jag tycker precis som många andra att kabinbanan är en alldeles för välkänd symbol för att rivas, om den rivs så förlorar man mycket utav <em>varumärket Åre</em> , vilket vore synd. För många så betyder Åre, skidåkning, kabinbana och uteliv. Däremot så tycker jag att det skulle vara möjligt att byta ut själva kabinerna till kabiner med större kapacitet. Det lär dock kräva lite ombyggnad av berg- och dal- stationerna men det bör bli billigare än att bygga en helt ny lift. Om jag inte misstar mig så är dessutom kabinbanehuset i sig dimensionerat för större kabiner (väntrum etc.) så det borde inte vara några större problem att få plats med fler väntande skidåkare där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Danil, post: 1039817, member: 122026"] Jag tycker precis som många andra att kabinbanan är en alldeles för välkänd symbol för att rivas, om den rivs så förlorar man mycket utav [i]varumärket Åre[/i] , vilket vore synd. För många så betyder Åre, skidåkning, kabinbana och uteliv. Däremot så tycker jag att det skulle vara möjligt att byta ut själva kabinerna till kabiner med större kapacitet. Det lär dock kräva lite ombyggnad av berg- och dal- stationerna men det bör bli billigare än att bygga en helt ny lift. Om jag inte misstar mig så är dessutom kabinbanehuset i sig dimensionerat för större kabiner (väntrum etc.) så det borde inte vara några större problem att få plats med fler väntande skidåkare där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp