Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1040493" data-attributes="member: 77701"><p>Hej tråden!</p><p></p><p>Eftersom det nyss blev klart att Åre ska arrangera alpina VM 2019 är liftsystemet i nämnda ort återigen på tapeten. I deras kandidatur nämns nämligen två nya liftbyggen i VM-området (krav från FIS), både på grund av kapacitet men även för att nuvarande liftar är tämligen väderkänsliga. Det som är på tapeten är en fyrstol (ej kopplingsbar om jag förstått det rätt) från målområdet upp till botten av Stövelbranten, och en stollift från VM-platån upp till starten på damernas störtlopp.</p><p></p><p>Spontan reaktion på det: Yay, kul för Åre med ett VM, men meh för att bygga de där liftarna, kanske främst den nedre. Är det inte nog med folk i Störtloppet och Rappen redan? Den övre av dem borde ju ge möjlighet att ta sig ner mot ravinerna och Hummeln på nåt vis, vilket alltid är något. Men tävlingar åsido hade det väl känts vettigare om nästa investering varit en ny/renoverad Tusenmeterslift, tillexempel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1040493, member: 77701"] Hej tråden! Eftersom det nyss blev klart att Åre ska arrangera alpina VM 2019 är liftsystemet i nämnda ort återigen på tapeten. I deras kandidatur nämns nämligen två nya liftbyggen i VM-området (krav från FIS), både på grund av kapacitet men även för att nuvarande liftar är tämligen väderkänsliga. Det som är på tapeten är en fyrstol (ej kopplingsbar om jag förstått det rätt) från målområdet upp till botten av Stövelbranten, och en stollift från VM-platån upp till starten på damernas störtlopp. Spontan reaktion på det: Yay, kul för Åre med ett VM, men meh för att bygga de där liftarna, kanske främst den nedre. Är det inte nog med folk i Störtloppet och Rappen redan? Den övre av dem borde ju ge möjlighet att ta sig ner mot ravinerna och Hummeln på nåt vis, vilket alltid är något. Men tävlingar åsido hade det väl känts vettigare om nästa investering varit en ny/renoverad Tusenmeterslift, tillexempel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp