Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nb11b" data-source="post: 1040497" data-attributes="member: 134548"><p>Ja, Skistar lär inte ta initiativ till så många andra liftar. Särskilt med tanke på den investering de gjorde inför senaste vintern.</p><p></p><p>Å andra sidan kan ett VM trigga investeringar i boenden som kan leda till nya liftar som byggs enligt Tegeliftmodellen, där Skistar står för någonstans runt 20% av kostnaden och resten kommer från investerare och annat löst folk. Inför VM 2007 byggdes det väldigt mycket nytt. VM2019 kanske kan få projekt som det som diskuteras i Rödkullen att komma igång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nb11b, post: 1040497, member: 134548"] Ja, Skistar lär inte ta initiativ till så många andra liftar. Särskilt med tanke på den investering de gjorde inför senaste vintern. Å andra sidan kan ett VM trigga investeringar i boenden som kan leda till nya liftar som byggs enligt Tegeliftmodellen, där Skistar står för någonstans runt 20% av kostnaden och resten kommer från investerare och annat löst folk. Inför VM 2007 byggdes det väldigt mycket nytt. VM2019 kanske kan få projekt som det som diskuteras i Rödkullen att komma igång. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp