Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marcus666" data-source="post: 1146965" data-attributes="member: 133143"><p>Kommer för alltid att förakta Skistars misskötsel av de Svenska och Norska anläggningarna trots mina besök.</p><p></p><p>Vet ej hur finansieringen ser ut med fjällgårds och sadelexpressen, men Tegeliften finansierades 50 % av Tegeliften AB (Stugägare och liknande i Tegefjäll), medans Skistar bidrog med 20 % Leitner bidrog 25 % och AB Hammerdals Betonggjuteri bidrog 5 % enligt</p><p><a href="https://tegeliften.webnode.se/finansiering/" target="_blank">https://tegeliften.webnode.se/finansiering/</a></p><p></p><p>Har läst att det är något liknande upplägg i Vemdalen.</p><p></p><p>Det enda som är viktigt för Skistar är att man visar upp kvartalsrapporter som är bättre än förväntat.</p><p></p><p>EU-domstolen borde straffa Skistar för dess oligopol/kvasi-monopol och stycka upp det. </p><p></p><p></p><p>Tacka vet jag riktiga eldsjälar som driver anläggningar som Romme Alpin, där visioner blir till verklighet trots säkerliga skuldsättningar (1 st Leitner 6 stols är väl runt 30-50 miljoner, Romme har byggt 3 inom 9 års tid. Det är exklusive snökanoner, Våffelstugor och nya hotell.).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marcus666, post: 1146965, member: 133143"] Kommer för alltid att förakta Skistars misskötsel av de Svenska och Norska anläggningarna trots mina besök. Vet ej hur finansieringen ser ut med fjällgårds och sadelexpressen, men Tegeliften finansierades 50 % av Tegeliften AB (Stugägare och liknande i Tegefjäll), medans Skistar bidrog med 20 % Leitner bidrog 25 % och AB Hammerdals Betonggjuteri bidrog 5 % enligt [URL]https://tegeliften.webnode.se/finansiering/[/URL] Har läst att det är något liknande upplägg i Vemdalen. Det enda som är viktigt för Skistar är att man visar upp kvartalsrapporter som är bättre än förväntat. EU-domstolen borde straffa Skistar för dess oligopol/kvasi-monopol och stycka upp det. Tacka vet jag riktiga eldsjälar som driver anläggningar som Romme Alpin, där visioner blir till verklighet trots säkerliga skuldsättningar (1 st Leitner 6 stols är väl runt 30-50 miljoner, Romme har byggt 3 inom 9 års tid. Det är exklusive snökanoner, Våffelstugor och nya hotell.). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp