Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NyslipadeKanter" data-source="post: 1210986" data-attributes="member: 161661"><p>Intressant förslag. </p><p>Det ser ju ganska trevligt ut, till skillnad från något annat förslag jag såg där man ville bygga en stor koloss där kabinbanan är; varierad traditionell arkitektur är alltid bättre än själlösa kolosser. </p><p>Jag tycker dock man borde sänka det hela lite så inte muren blir så stor mot busshållplatserna. </p><p>Och Hus C borde man skippa; dagens utformning med Kabinbana till vänster och Timmerstugan till höger och en öppen backe med rännan till torget i mitten är utmärkt. Hus C skulle förstöra detta. Lägg det en bit upp eller till vänster istället. </p><p>Appropå Timmerstugan; varför ska den rivas? Märkligt att man vill förlägga stolsliften där. Onödig grej. </p><p></p><p>(Vet någon förresten varför "kullen" mittemot Timmerstugan i backen kallas "Cultural Hill"? )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NyslipadeKanter, post: 1210986, member: 161661"] Intressant förslag. Det ser ju ganska trevligt ut, till skillnad från något annat förslag jag såg där man ville bygga en stor koloss där kabinbanan är; varierad traditionell arkitektur är alltid bättre än själlösa kolosser. Jag tycker dock man borde sänka det hela lite så inte muren blir så stor mot busshållplatserna. Och Hus C borde man skippa; dagens utformning med Kabinbana till vänster och Timmerstugan till höger och en öppen backe med rännan till torget i mitten är utmärkt. Hus C skulle förstöra detta. Lägg det en bit upp eller till vänster istället. Appropå Timmerstugan; varför ska den rivas? Märkligt att man vill förlägga stolsliften där. Onödig grej. (Vet någon förresten varför "kullen" mittemot Timmerstugan i backen kallas "Cultural Hill"? ) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp