Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1220838" data-attributes="member: 144594"><p>Ja jag skulle gärna ta den liften, och vad kan det kosta? Tusenmetersplatån är ju ännu en dåligt utnyttjad guldklimp.</p><p></p><p>Här ser jag något. En dåligt utnyttjad bred och lagom lång perfekt pistad jättesnäll åkyta som nu mest används för stoppsladdar efter störtlopp några gånger per år (typ, jag raljerar). Sätt in en riktigt långsam sittlift för nybörjarna här, vid ena sidan. Behöver bara gå upp till bron. Det finns massor av bebyggelse i närheten bebodda av nybörjare som tycker det skulle vara skönt att slippa ge sig upp på fjället innan man lärt sig stå på skidorna.</p><p></p><p>[ATTACH=full]8092[/ATTACH]</p><p></p><p>Vilken svensk backe som helst söder om Dalarna skulle älska att kunna ägna en sådan här fin åkyta åt nybörjarna, men i Åre står den tom, för den går inte att nå på ett vettigt sätt för dem. Man får känslan att Åre/Skistar har ett sorts St Anton-komplex. Ni borde hyra in litet konsulter som ser på orten från ett mer sydländskt perspektiv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1220838, member: 144594"] Ja jag skulle gärna ta den liften, och vad kan det kosta? Tusenmetersplatån är ju ännu en dåligt utnyttjad guldklimp. Här ser jag något. En dåligt utnyttjad bred och lagom lång perfekt pistad jättesnäll åkyta som nu mest används för stoppsladdar efter störtlopp några gånger per år (typ, jag raljerar). Sätt in en riktigt långsam sittlift för nybörjarna här, vid ena sidan. Behöver bara gå upp till bron. Det finns massor av bebyggelse i närheten bebodda av nybörjare som tycker det skulle vara skönt att slippa ge sig upp på fjället innan man lärt sig stå på skidorna. [ATTACH type="full" alt="1614328989119.png"]8092[/ATTACH] Vilken svensk backe som helst söder om Dalarna skulle älska att kunna ägna en sådan här fin åkyta åt nybörjarna, men i Åre står den tom, för den går inte att nå på ett vettigt sätt för dem. Man får känslan att Åre/Skistar har ett sorts St Anton-komplex. Ni borde hyra in litet konsulter som ser på orten från ett mer sydländskt perspektiv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp