Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1221421" data-attributes="member: 144594"><p>Nu står tydligen t o m VM8-an stilla (pga vind?) mitt i högsäsongen och det är ju inte högzon utan snarast hela ortens dragplåster och arbetshäst nr1. Är det vanligt i mars?</p><p></p><p>[ATTACH=full]8197[/ATTACH]</p><p></p><p>Åre kanske borde göra som Branäs och ta bort webcams som visar stillastående liftar och långa köer... Jag förstår att man inte kan göra ngt åt vädret. Men vädret är ingen nyhet så satsa då ännu mer på lågzon och se till att den funkar. Tur att Björnen, Tegefjäll och Duved finns. Och andra orter.</p><p></p><p>Titta på denna bild. Perfekt backe som står helt tom på tisdagen av Stockholmarnas sportlov för att det blåser för mycket "på toppen" dvs vid trädgränsen i detta fall, där man valde att sätta toppen på den lift som servar denna backe. Man gråter blod. Är det omöjligt att bygga en vindsäker lift som servar dessa fina och relativt väderskyddade backar?</p><p></p><p>[ATTACH=full]8198[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1221421, member: 144594"] Nu står tydligen t o m VM8-an stilla (pga vind?) mitt i högsäsongen och det är ju inte högzon utan snarast hela ortens dragplåster och arbetshäst nr1. Är det vanligt i mars? [ATTACH type="full" alt="1614679812809.png"]8197[/ATTACH] Åre kanske borde göra som Branäs och ta bort webcams som visar stillastående liftar och långa köer... Jag förstår att man inte kan göra ngt åt vädret. Men vädret är ingen nyhet så satsa då ännu mer på lågzon och se till att den funkar. Tur att Björnen, Tegefjäll och Duved finns. Och andra orter. Titta på denna bild. Perfekt backe som står helt tom på tisdagen av Stockholmarnas sportlov för att det blåser för mycket "på toppen" dvs vid trädgränsen i detta fall, där man valde att sätta toppen på den lift som servar denna backe. Man gråter blod. Är det omöjligt att bygga en vindsäker lift som servar dessa fina och relativt väderskyddade backar? [ATTACH type="full" alt="1614680518114.png"]8198[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp