Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mooden94" data-source="post: 1221586" data-attributes="member: 95291"><p>Bott i Östersund i 6år och när Åre är grymt så är det grymt men för oss som bor här och far dit var och varannan helg är det mer känt som isknöl'n.</p><p>Fattar inte hur man kan riskera att lägga en månadslön på att fara upp hit för att få åka i dimmiga och uppåkta backar.</p><p></p><p>Om man räknar bort solig senssäsong så tror jag att jag varit upp på skutan mindre än av vad man kan räkna på två händer, och hälften av dom gångerna har det varit så dimmigt att man får åka stolpe till stolpe för att ta sig ner för pisten... I vanliga fall så åker man i en 8 i transportsträckorna och röda pister mellan Hummeln och Vm8an, kanske nån svartpist på förmiddans manchester och lite puder i björnen innan det blir för uppåkt.</p><p></p><p>Mja mest bang-for-the-buck får man nog genom att stänga av och pista backarna oftare, det skulle även fungerar som crowd control och splittra grupperna till fler sidor av berget</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mooden94, post: 1221586, member: 95291"] Bott i Östersund i 6år och när Åre är grymt så är det grymt men för oss som bor här och far dit var och varannan helg är det mer känt som isknöl'n. Fattar inte hur man kan riskera att lägga en månadslön på att fara upp hit för att få åka i dimmiga och uppåkta backar. Om man räknar bort solig senssäsong så tror jag att jag varit upp på skutan mindre än av vad man kan räkna på två händer, och hälften av dom gångerna har det varit så dimmigt att man får åka stolpe till stolpe för att ta sig ner för pisten... I vanliga fall så åker man i en 8 i transportsträckorna och röda pister mellan Hummeln och Vm8an, kanske nån svartpist på förmiddans manchester och lite puder i björnen innan det blir för uppåkt. Mja mest bang-for-the-buck får man nog genom att stänga av och pista backarna oftare, det skulle även fungerar som crowd control och splittra grupperna till fler sidor av berget [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp