Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMP" data-source="post: 1221618" data-attributes="member: 176798"><p>Vill man ha bra fallhöjd och bra liftburen åkning i Sverige finns få bra alternativ. Bor man i södra- eller mellersta Sverige och vill skapa så låg påverkan på miljön som möjligt finns ingen bättre skidort tack vare nattåget. </p><p>Finns säkert en mängd andra skäl, typ Sveriges alpinvagga, många andra aktiviteter vid sidan om åkning, bra restauranger, lyxiga boenden, svenska skidlärare etc. som lockar olika typer av folk. Det gör att många nog bokar och vet om vädrets makter men hoppas på att pricka en av de där få perfekta veckorna. Lyckas inte det så blev det ungefär vad man kunde förvänta sig ändå, helt ok åkning.</p><p></p><p>Skulle aldrig lägga en månadslön på Åre, utan väljer veckor då det går att få boende till rimligt pris och liftköerna är minimala. Men alla har ju inte den möjligheten. Ska man ta bil, eller flyg, så är alperna sällan särskilt mycket dyrare och inte mycket längre från södra Sverige, så då har jag också svårare att förstå valet. </p><p></p><p></p><p></p><p>Detta låter lite extremt. Högzon är känslig men det där låter som stor otur eller dålig planering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMP, post: 1221618, member: 176798"] Vill man ha bra fallhöjd och bra liftburen åkning i Sverige finns få bra alternativ. Bor man i södra- eller mellersta Sverige och vill skapa så låg påverkan på miljön som möjligt finns ingen bättre skidort tack vare nattåget. Finns säkert en mängd andra skäl, typ Sveriges alpinvagga, många andra aktiviteter vid sidan om åkning, bra restauranger, lyxiga boenden, svenska skidlärare etc. som lockar olika typer av folk. Det gör att många nog bokar och vet om vädrets makter men hoppas på att pricka en av de där få perfekta veckorna. Lyckas inte det så blev det ungefär vad man kunde förvänta sig ändå, helt ok åkning. Skulle aldrig lägga en månadslön på Åre, utan väljer veckor då det går att få boende till rimligt pris och liftköerna är minimala. Men alla har ju inte den möjligheten. Ska man ta bil, eller flyg, så är alperna sällan särskilt mycket dyrare och inte mycket längre från södra Sverige, så då har jag också svårare att förstå valet. Detta låter lite extremt. Högzon är känslig men det där låter som stor otur eller dålig planering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp