Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NyslipadeKanter" data-source="post: 1222587" data-attributes="member: 161661"><p>Något man förövrigt borde göra är att byta ut Rödkulleliften från två släpliftar till en sittlift.</p><p>När ungarna var på skidskola i Rödkullen så åkte jag den några gånger i början (utifall att de ringer och säger att de tröttnat och man inte är på andra sidan berget).</p><p>Nog för att det just i år var långa köer och så, men den var oerhört lång för att vara en släplift.</p><p>Om dessutom Rödkullen ska bli nästa by att bebygga med en massa hus så lär trycket öka på liften.</p><p>Skulle man göra om till sittlift så kanske man tom kan förlänga den en bit upp till Stendalsliften och öppna upp för ännu en transport mellan Rödkullen och Skutan.</p><p></p><p>Men i vilket fall göra om till sittlift.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NyslipadeKanter, post: 1222587, member: 161661"] Något man förövrigt borde göra är att byta ut Rödkulleliften från två släpliftar till en sittlift. När ungarna var på skidskola i Rödkullen så åkte jag den några gånger i början (utifall att de ringer och säger att de tröttnat och man inte är på andra sidan berget). Nog för att det just i år var långa köer och så, men den var oerhört lång för att vara en släplift. Om dessutom Rödkullen ska bli nästa by att bebygga med en massa hus så lär trycket öka på liften. Skulle man göra om till sittlift så kanske man tom kan förlänga den en bit upp till Stendalsliften och öppna upp för ännu en transport mellan Rödkullen och Skutan. Men i vilket fall göra om till sittlift. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp