Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NyslipadeKanter" data-source="post: 1222955" data-attributes="member: 161661"><p>Då vädret kan slå om ganska snabbt så är det givetvis viktigt att man kan nå högzonen, därför måste kapaciteten finnas. </p><p>Högzonen gör ju att Åre både har sin långa säsong, men också sin unika status. Låga berg med korta nedfarter finns ju lite överallt i Sverige; det unika är ju att åka alplika längder i nedfart och lutning. </p><p>Däremot håller jag med om att infrastrukturen i lågzon måste fungera. Man kan ju inte stå still när högzon blåser. Men högzon måste finnas med. </p><p></p><p>Min uppfattning är att det verkar som att högzon är mer tillgänglig i början och slutet på säsongen. Jag har mest varit där på slutet, runt påsk, och då har den alltid varit öppen i strålande väder. </p><p>Har tyvärr inte varit där runt jul och nyår, men då ser man iallafall en mängd bilder från sociala medier på människor som är där uppe i vintersol. </p><p></p><p>Sen borde en ny kabinbana såklart ha en mittstation så att den kan användas för detta även om toppstationen är stängd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NyslipadeKanter, post: 1222955, member: 161661"] Då vädret kan slå om ganska snabbt så är det givetvis viktigt att man kan nå högzonen, därför måste kapaciteten finnas. Högzonen gör ju att Åre både har sin långa säsong, men också sin unika status. Låga berg med korta nedfarter finns ju lite överallt i Sverige; det unika är ju att åka alplika längder i nedfart och lutning. Däremot håller jag med om att infrastrukturen i lågzon måste fungera. Man kan ju inte stå still när högzon blåser. Men högzon måste finnas med. Min uppfattning är att det verkar som att högzon är mer tillgänglig i början och slutet på säsongen. Jag har mest varit där på slutet, runt påsk, och då har den alltid varit öppen i strålande väder. Har tyvärr inte varit där runt jul och nyår, men då ser man iallafall en mängd bilder från sociala medier på människor som är där uppe i vintersol. Sen borde en ny kabinbana såklart ha en mittstation så att den kan användas för detta även om toppstationen är stängd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp