Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="peternilss83" data-source="post: 1223042" data-attributes="member: 177016"><p>När jag jobbade som arkitekt på kommunen hade jag många tankar på utveckling. Det viktigaste för Åre tycker jag är att utveckla Björnen och kommande Rödkullen till mindre byar med känslan som i Åre by. Dessa två nya byar bör kopplas ihop med Gondolliftar som även kan fungera som kollektivtrafik från Järnvägsstationen och passera vm8 respektive coop och andra målpunkter.</p><p></p><p>Kolla gärna lite äldre skisser med gondol stationer vid Verandan och Vm8 sedan rödkullen. Station vid Holiday, Coop, campus Åre sedan toppstation högåsliften eller vidare in i Björnen till dalstation vargenliften. Kring vargenliften bör förövrigt Björnen centrum utvecklas med ett längdskidscentrum och utförsåkningscentrum.</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.instagram.com/p/Bt3H57uB4cx/?igshid=17vy7cze4qnzi[/URL]</p><p></p><p>Liftarna skulle kunna finansieras av de förtätningsmöjligheter för bostäder vilka möjliggörs med liftarnas placering som inte behöver så stort parkeringsbehov eller behov av nya stora trafikapparater.</p><p></p><p>Åre skulle därmed kunna bli en destination där inte bilen är nödvändig. Om rödkullen kopplas vidare med tege blir det ytterliggare en bra länk om än lååång.</p><p></p><p>Kan även lägga upp lite skisser på hur ett centrum vid Vargenliften skulle kunna se ut. Det pågår arbete för Björnen centrum men vet ej vad det kommer landa i då jag inte jobbar i Åre längre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="peternilss83, post: 1223042, member: 177016"] När jag jobbade som arkitekt på kommunen hade jag många tankar på utveckling. Det viktigaste för Åre tycker jag är att utveckla Björnen och kommande Rödkullen till mindre byar med känslan som i Åre by. Dessa två nya byar bör kopplas ihop med Gondolliftar som även kan fungera som kollektivtrafik från Järnvägsstationen och passera vm8 respektive coop och andra målpunkter. Kolla gärna lite äldre skisser med gondol stationer vid Verandan och Vm8 sedan rödkullen. Station vid Holiday, Coop, campus Åre sedan toppstation högåsliften eller vidare in i Björnen till dalstation vargenliften. Kring vargenliften bör förövrigt Björnen centrum utvecklas med ett längdskidscentrum och utförsåkningscentrum. [URL unfurl="true"]https://www.instagram.com/p/Bt3H57uB4cx/?igshid=17vy7cze4qnzi[/URL] Liftarna skulle kunna finansieras av de förtätningsmöjligheter för bostäder vilka möjliggörs med liftarnas placering som inte behöver så stort parkeringsbehov eller behov av nya stora trafikapparater. Åre skulle därmed kunna bli en destination där inte bilen är nödvändig. Om rödkullen kopplas vidare med tege blir det ytterliggare en bra länk om än lååång. Kan även lägga upp lite skisser på hur ett centrum vid Vargenliften skulle kunna se ut. Det pågår arbete för Björnen centrum men vet ej vad det kommer landa i då jag inte jobbar i Åre längre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp