Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="peternilss83" data-source="post: 1223185" data-attributes="member: 177016"><p>Det fanns väldigt mycket tankar och ideer. Myten att man kan ställa mycket hårdare krav borde tas död på. Visst kan alltid mer krav ställas. Men det finns kalkyler bakom och allt som ska skapas finansieras mestadels av sålda bostäder. Jag sitter som arkitekt med kalkyler som en del, värdet på byggrätter ger en möjlig lucka för investeringar men det är också dyrt att bygga framförallt i Åre långt bort från allt, kuperat och många restriktioner och risker. Jag skulle vilja se mer visioner som kommunen och utvecklare tillsammans hittar gränsnitt att ta fram. Större visioner än ett hotell vid stjärntorget.</p><p></p><p>Men som jag postade innan skulle Åre by må bra av två gondoler från järnvägsstationen upp på bergen med mellanstationer i byn. Åre är ju mysigt idag kring torget och utan bil där skulle det dö ut. Men med gondole4 som kopplar björnen med åre och rödkullen med åre skulle färre behöva köra bilen till byn.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="peternilss83, post: 1223185, member: 177016"] Det fanns väldigt mycket tankar och ideer. Myten att man kan ställa mycket hårdare krav borde tas död på. Visst kan alltid mer krav ställas. Men det finns kalkyler bakom och allt som ska skapas finansieras mestadels av sålda bostäder. Jag sitter som arkitekt med kalkyler som en del, värdet på byggrätter ger en möjlig lucka för investeringar men det är också dyrt att bygga framförallt i Åre långt bort från allt, kuperat och många restriktioner och risker. Jag skulle vilja se mer visioner som kommunen och utvecklare tillsammans hittar gränsnitt att ta fram. Större visioner än ett hotell vid stjärntorget. Men som jag postade innan skulle Åre by må bra av två gondoler från järnvägsstationen upp på bergen med mellanstationer i byn. Åre är ju mysigt idag kring torget och utan bil där skulle det dö ut. Men med gondole4 som kopplar björnen med åre och rödkullen med åre skulle färre behöva köra bilen till byn. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp