Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NyslipadeKanter" data-source="post: 1227763" data-attributes="member: 161661"><p>Jag gick igenom lite bilder från senaste Åreresan och påmindes om debaklet när Fjällgårdsexpressen slutade funka mitt på dagen pga elbrist. Man fick ta en tidig lunch på Fjällgården (och vänta på att svensk alkohollagstiftning tillåter ölförsäljning...) medans man tittade på när Skistar körde dit ett elaggregat för att få igång liften så de som satt i den fick komma ner. </p><p></p><p>Jag bad Fjällgården be sina städare att avvakta med dammsugarna för att spara el. :D</p><p></p><p>Då den var ur bruk ett tag så drog jag till Tott, då släpliftarna funkade av nån anledning. Då fick man gå ner en bit på Fjällgårdsvägen till svängen, där man kunde hoppa in på leden mot Tottbryggan och Tottbacken.</p><p>När jag gick där så slogs jag av att man hade kunnat haft en skidnedfart iställlet för att behöva gå; mellan vägen och barriären mot skidtorget vid Fjällgårdsexpressen så fanns en snövall som gick nästan hela vägen ner; man hade behövt bygga en liten brygga över Susabäcken; efter det hade man kunnat åka mellan Fjällgården och nedfarten istället för att behöva gå.</p><p></p><p>Kanske inget högprioriterat (kanske få en pålitlig lift går före), men det känns ändå som en ganska enkel nedfart att fixa till som hade underlättat; främst för gäster på hotellet, men framförallt för Bergsbanan.</p><p></p><p>(Apropå detta område så får man gärna bredda Tottbryggan lite. Den är i smalaste laget när det fylls på med folk där)</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://kartor.eniro.se/m/pXTO1[/URL]</p><p>[ATTACH=full]9404[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NyslipadeKanter, post: 1227763, member: 161661"] Jag gick igenom lite bilder från senaste Åreresan och påmindes om debaklet när Fjällgårdsexpressen slutade funka mitt på dagen pga elbrist. Man fick ta en tidig lunch på Fjällgården (och vänta på att svensk alkohollagstiftning tillåter ölförsäljning...) medans man tittade på när Skistar körde dit ett elaggregat för att få igång liften så de som satt i den fick komma ner. Jag bad Fjällgården be sina städare att avvakta med dammsugarna för att spara el. :D Då den var ur bruk ett tag så drog jag till Tott, då släpliftarna funkade av nån anledning. Då fick man gå ner en bit på Fjällgårdsvägen till svängen, där man kunde hoppa in på leden mot Tottbryggan och Tottbacken. När jag gick där så slogs jag av att man hade kunnat haft en skidnedfart iställlet för att behöva gå; mellan vägen och barriären mot skidtorget vid Fjällgårdsexpressen så fanns en snövall som gick nästan hela vägen ner; man hade behövt bygga en liten brygga över Susabäcken; efter det hade man kunnat åka mellan Fjällgården och nedfarten istället för att behöva gå. Kanske inget högprioriterat (kanske få en pålitlig lift går före), men det känns ändå som en ganska enkel nedfart att fixa till som hade underlättat; främst för gäster på hotellet, men framförallt för Bergsbanan. (Apropå detta område så får man gärna bredda Tottbryggan lite. Den är i smalaste laget när det fylls på med folk där) [URL unfurl="true"]https://kartor.eniro.se/m/pXTO1[/URL] [ATTACH type="full"]9404[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp