Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alex27" data-source="post: 1228821" data-attributes="member: 177622"><p>Nu har jag läst alla 993 (snart 994) inlägg här. Jag förstår att många tänker att skidbussarna funkar bra mellan kabin och Duved/tege. Men det handlar inte om att du som bor i t.ex fjällgården ska åka genom hela systemet och ta liften till tege. Då kan man ta bussen från kabin. Det som det handlar om är att det blir ett större område. Om det nu skulle byggas nya bäddar i rödkulle området så är det ju många barnfamiljer som kommer att bo där. Då är det ju bra att ha en lift bort till tegeliftens bergstation. Då slipper de som inte kan åka så bra åka ner till vm8an och ploga upp när de är trötta på rödkullen, då kan de istället ta liften bort till fjällvallen och åka i backar i sin nivå. Mitt förslag är att liften skulle gå från ullådalen för att då hade fler åkt där också. Det kanske är svårare att dra en lift från ullådalen då det är lite över trädgränsen så det kanske får bli rödkulle men jag hoppas på ullådalen. Tänk vad bra det hade blivit då när alla som inte klarar av lutningen i vm8an istället kan åka blå backar i rödkullen, ullådalen och fjällvallen. Detta sprider även ut fler folk på fjället. Folk har skrivit att det inte ger några nya nerfarter. Det kanske inte ger nya nerfarter, men det binder ihop nerfarter som det kanske inte åka så mycket i. Jag har aldrig sätt kö i fjällvallen och i ullådalen så är det bara kö jättefina dagar på fjället när folk känner för att ta valvet upp elr när gondol och kabin är nedisade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alex27, post: 1228821, member: 177622"] Nu har jag läst alla 993 (snart 994) inlägg här. Jag förstår att många tänker att skidbussarna funkar bra mellan kabin och Duved/tege. Men det handlar inte om att du som bor i t.ex fjällgården ska åka genom hela systemet och ta liften till tege. Då kan man ta bussen från kabin. Det som det handlar om är att det blir ett större område. Om det nu skulle byggas nya bäddar i rödkulle området så är det ju många barnfamiljer som kommer att bo där. Då är det ju bra att ha en lift bort till tegeliftens bergstation. Då slipper de som inte kan åka så bra åka ner till vm8an och ploga upp när de är trötta på rödkullen, då kan de istället ta liften bort till fjällvallen och åka i backar i sin nivå. Mitt förslag är att liften skulle gå från ullådalen för att då hade fler åkt där också. Det kanske är svårare att dra en lift från ullådalen då det är lite över trädgränsen så det kanske får bli rödkulle men jag hoppas på ullådalen. Tänk vad bra det hade blivit då när alla som inte klarar av lutningen i vm8an istället kan åka blå backar i rödkullen, ullådalen och fjällvallen. Detta sprider även ut fler folk på fjället. Folk har skrivit att det inte ger några nya nerfarter. Det kanske inte ger nya nerfarter, men det binder ihop nerfarter som det kanske inte åka så mycket i. Jag har aldrig sätt kö i fjällvallen och i ullådalen så är det bara kö jättefina dagar på fjället när folk känner för att ta valvet upp elr när gondol och kabin är nedisade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp