Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NyslipadeKanter" data-source="post: 1228844" data-attributes="member: 161661"><p>Mycket bra sammanfattat, instämmer helt.</p><p>Det hade gagnat bägge sidorna Ullådalen med en Peak-2-Peak. Fler hade upptäckt Tege/Duved och Tege/Duved hade haft lättare att nå huvudsystemet/komma upp på skutan.</p><p></p><p>Vi pratade i en annan tråd om Tegefjäll att det är lite negligerat nu. En Peak-2-Peak hade helt klart gett det området en boost. Då kan man bo där (eller ända bort i Duved) och ändå ha snabbt tillgång till huvudsystemet och skutan.</p><p></p><p>Jag förstår hur du tänker att de borde gå till Ullådalen. Jag tänker att då Rödkullen ska bli ett nytt bycentrum med bebyggelse och att där finns så mycket infrastruktur redan så är en Peak-2-Peak mer logisk dit. Och blir Rödkulleliften en större sittlift så är man i Ullådalen på nolltid. </p><p>Men ingen katastrof om man drog den dit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NyslipadeKanter, post: 1228844, member: 161661"] Mycket bra sammanfattat, instämmer helt. Det hade gagnat bägge sidorna Ullådalen med en Peak-2-Peak. Fler hade upptäckt Tege/Duved och Tege/Duved hade haft lättare att nå huvudsystemet/komma upp på skutan. Vi pratade i en annan tråd om Tegefjäll att det är lite negligerat nu. En Peak-2-Peak hade helt klart gett det området en boost. Då kan man bo där (eller ända bort i Duved) och ändå ha snabbt tillgång till huvudsystemet och skutan. Jag förstår hur du tänker att de borde gå till Ullådalen. Jag tänker att då Rödkullen ska bli ett nytt bycentrum med bebyggelse och att där finns så mycket infrastruktur redan så är en Peak-2-Peak mer logisk dit. Och blir Rödkulleliften en större sittlift så är man i Ullådalen på nolltid. Men ingen katastrof om man drog den dit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp