Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1237885" data-attributes="member: 144594"><p>Bra fråga.</p><p></p><p>- Fallhöjden och ett urval av bra backar ända ner till dalen när gondolen går ända upp är inte dålig. Alpin känsla där.</p><p> - Tväråvalvet, min favorit, mycket vackert, trevlig blandning av pist och någorlunda säker pistnära offpist (nåja snabbt uppkörd men ändå kul).</p><p> - Stora och ibland riktigt breda åkytor med hygglig lutning ovanför Fjällgården med liftar och backar åt flera håll.</p><p> - Duved/Tegefjäll som säkerhetsventil vid dåligt väder (eller bara som omväxling), fina backar, en del liftnära skogsåkning.</p><p> - Tusenmetersplatån/grytan är riktigt rolig men "I say no more" för då börjar vi komma in på sådant som inte är positivt... nämligen liftförsörjningen av dessa fina områden. Trodde jag skulle kunna hålla mig och skriva ett rent positivt inlägg men det sk@r sig.</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.op.se/artikel/darfor-blev-tusenmetersliften-en-livsfarlig-anlaggning[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1237885, member: 144594"] Bra fråga. - Fallhöjden och ett urval av bra backar ända ner till dalen när gondolen går ända upp är inte dålig. Alpin känsla där. - Tväråvalvet, min favorit, mycket vackert, trevlig blandning av pist och någorlunda säker pistnära offpist (nåja snabbt uppkörd men ändå kul). - Stora och ibland riktigt breda åkytor med hygglig lutning ovanför Fjällgården med liftar och backar åt flera håll. - Duved/Tegefjäll som säkerhetsventil vid dåligt väder (eller bara som omväxling), fina backar, en del liftnära skogsåkning. - Tusenmetersplatån/grytan är riktigt rolig men "I say no more" för då börjar vi komma in på sådant som inte är positivt... nämligen liftförsörjningen av dessa fina områden. Trodde jag skulle kunna hålla mig och skriva ett rent positivt inlägg men det sk@r sig. [URL unfurl="true"]https://www.op.se/artikel/darfor-blev-tusenmetersliften-en-livsfarlig-anlaggning[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp