Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1237905" data-attributes="member: 144594"><p>Ja jag tycker att åkningen under gondolen och VM8:an är bra, när man väl kommer upp och ut i backen. Man blir frustrerad ofta, vilket väl den här tråden med sina 1158 inlägg är ett bevis på... Man lär sig i viss mån undvika en del återvändsgränder och flaskhalsar. Men ibland är det kört. Som när VM8-an står stilla för att det blåser litet för mycket på liften de översta 50 meter som är belägna ovanför trädgränsen - det motsvarar ungefär att stänga av Essingeleden i Stockholm för att det blåser. Borde inte hända. Skistar kanske tycker "jo men stoppet varade ju bara 25 minuter" men det vet man ju inte förrän efteråt och det kan paja en hel eftermiddag. </p><p>Eller när man i sällskap av 796 andra skidåkare äntligen tagit sig upp till vårsolen i Tväråvalvet, och de pausar den ena av de två liftarna från 1976 för att svänghjulet gnisslar högt och han med skiftnyckeln och oljekannan är upptagen med att hålla igång nån annan lift.</p><p></p><p>Tankarna riskerar förstås att gå till "Varför är jag inte istället på någon mindre ort i Sverige där allt bara flyter på..." eller i alperna. </p><p></p><p>Borde sluta gnälla men man har drivit alla dessa försummelser alldeles för långt. Men visst, aktieägarna är tydligen nöjda (hittills..) och det missunnar jag dem inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1237905, member: 144594"] Ja jag tycker att åkningen under gondolen och VM8:an är bra, när man väl kommer upp och ut i backen. Man blir frustrerad ofta, vilket väl den här tråden med sina 1158 inlägg är ett bevis på... Man lär sig i viss mån undvika en del återvändsgränder och flaskhalsar. Men ibland är det kört. Som när VM8-an står stilla för att det blåser litet för mycket på liften de översta 50 meter som är belägna ovanför trädgränsen - det motsvarar ungefär att stänga av Essingeleden i Stockholm för att det blåser. Borde inte hända. Skistar kanske tycker "jo men stoppet varade ju bara 25 minuter" men det vet man ju inte förrän efteråt och det kan paja en hel eftermiddag. Eller när man i sällskap av 796 andra skidåkare äntligen tagit sig upp till vårsolen i Tväråvalvet, och de pausar den ena av de två liftarna från 1976 för att svänghjulet gnisslar högt och han med skiftnyckeln och oljekannan är upptagen med att hålla igång nån annan lift. Tankarna riskerar förstås att gå till "Varför är jag inte istället på någon mindre ort i Sverige där allt bara flyter på..." eller i alperna. Borde sluta gnälla men man har drivit alla dessa försummelser alldeles för långt. Men visst, aktieägarna är tydligen nöjda (hittills..) och det missunnar jag dem inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp