Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1238903" data-attributes="member: 144594"><p>Sedan är ju upplevelsen av fallhöjden, dvs olika aspekter av "effektiv fallhöjd" det viktiga. Jag gillar t ex Högegga i Trysil, 100% åkglädje från början till slut med 450 fhm. Eller Romme som jag också tycker lyckas klämma ut mycket av det berg som finns. Mer frustrerande är Branäs som också har bra fallhöjd men tyvärr tvingas lägga stora backen till dalen som en S-form delvis på skrå pga alltför branta klippor i fallinjen.</p><p></p><p>Motsvarande gäller kanske ännu mer "längsta pist" - tänker bl a på de kilometerlånga gröna pister som en del orter har, som lutar så litet att man kan åka dem åt andra hållet om det blåser rätt (och inte alls om det blåser åt fel håll).</p><p></p><p>Tillbaka till Åre då - som rubriken på tråden antyder är det inte backarna som är sorgebarnet utan det liftsystem som inte längre försörjer dem på ett adekvat sätt. Renfjället låter iofs intressant, och nog håller isen på Åresjön hela skidsäsongen för nån sorts transport?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1238903, member: 144594"] Sedan är ju upplevelsen av fallhöjden, dvs olika aspekter av "effektiv fallhöjd" det viktiga. Jag gillar t ex Högegga i Trysil, 100% åkglädje från början till slut med 450 fhm. Eller Romme som jag också tycker lyckas klämma ut mycket av det berg som finns. Mer frustrerande är Branäs som också har bra fallhöjd men tyvärr tvingas lägga stora backen till dalen som en S-form delvis på skrå pga alltför branta klippor i fallinjen. Motsvarande gäller kanske ännu mer "längsta pist" - tänker bl a på de kilometerlånga gröna pister som en del orter har, som lutar så litet att man kan åka dem åt andra hållet om det blåser rätt (och inte alls om det blåser åt fel håll). Tillbaka till Åre då - som rubriken på tråden antyder är det inte backarna som är sorgebarnet utan det liftsystem som inte längre försörjer dem på ett adekvat sätt. Renfjället låter iofs intressant, och nog håller isen på Åresjön hela skidsäsongen för nån sorts transport? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp