Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CasperH" data-source="post: 1248034" data-attributes="member: 168471"><p>Japp, så har jag också förstått det. Min poäng är nog i två delar, med tanke på att gondolen normalt bara används runt hälften av alla skiddagar (min egna uppskattning) så är det inte ekonomiskt försvarbart med två gondoler. Den andra delen är att sittliftar måste sluta nedanför trädgränsen om de ska slippa att bli stående alltför ofta. Den naturliga slutsatsen blir då att den gondol man har måste börja längre ner än den nuvarande. Med lite facit i hand borde man ha rivit både kabin och gondolen samtidigt och valt en mellanstation nedanför trädgränsen. Att ha en sådan på Hummeln framstår som vansinnigt. Dels eftersom det ibland blåser rejält där, dels eftersom en mellanstation rimligen ska tilltala många åkare och nuvarande åkning till och från Hummeln antingen är brant eller så smal att det inte är lämpligt för den mängd åkare som blir aktuellt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CasperH, post: 1248034, member: 168471"] Japp, så har jag också förstått det. Min poäng är nog i två delar, med tanke på att gondolen normalt bara används runt hälften av alla skiddagar (min egna uppskattning) så är det inte ekonomiskt försvarbart med två gondoler. Den andra delen är att sittliftar måste sluta nedanför trädgränsen om de ska slippa att bli stående alltför ofta. Den naturliga slutsatsen blir då att den gondol man har måste börja längre ner än den nuvarande. Med lite facit i hand borde man ha rivit både kabin och gondolen samtidigt och valt en mellanstation nedanför trädgränsen. Att ha en sådan på Hummeln framstår som vansinnigt. Dels eftersom det ibland blåser rejält där, dels eftersom en mellanstation rimligen ska tilltala många åkare och nuvarande åkning till och från Hummeln antingen är brant eller så smal att det inte är lämpligt för den mängd åkare som blir aktuellt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp