Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CasperH" data-source="post: 1248182" data-attributes="member: 168471"><p>Jag undrar om inte en av utmaningarna är att hitta en tillräckligt stor och någorlunda platt plats för en bergsstation. Kanske inte för byggnaderna utan snarare upp mot hundra åkare som ska spänna pjäxor och diskutera lämplig åkriktning. Tyvärr ger det nog inte så många möjligheter som man skulle önska. Olympiaplatån är ju helt perfekt om det inte vore för vinden. Man skulle nog kunna ha en avstigning nedanför den första branten av Lundsrappet eller motsvarande bort mot gästrappet. Det skulle definitivt lösa problemet när VM8:an står, men annars är det knappast attraktivt. En möjlighet är förstås ungefär det som Skistar verkar planera för, att placera slutstationen ungefär ovanför första branten av gästrappet. Jag undrar dock hur man ska kunna korsa VM8:an.</p><p></p><p>Annars håller jag verkligen med om att det knappast finns någon poäng att komma upp till Gondolen när det blåser så att den ändå är stängd. Möjligen att man kan ta sig till övre delen av Lundsrappet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CasperH, post: 1248182, member: 168471"] Jag undrar om inte en av utmaningarna är att hitta en tillräckligt stor och någorlunda platt plats för en bergsstation. Kanske inte för byggnaderna utan snarare upp mot hundra åkare som ska spänna pjäxor och diskutera lämplig åkriktning. Tyvärr ger det nog inte så många möjligheter som man skulle önska. Olympiaplatån är ju helt perfekt om det inte vore för vinden. Man skulle nog kunna ha en avstigning nedanför den första branten av Lundsrappet eller motsvarande bort mot gästrappet. Det skulle definitivt lösa problemet när VM8:an står, men annars är det knappast attraktivt. En möjlighet är förstås ungefär det som Skistar verkar planera för, att placera slutstationen ungefär ovanför första branten av gästrappet. Jag undrar dock hur man ska kunna korsa VM8:an. Annars håller jag verkligen med om att det knappast finns någon poäng att komma upp till Gondolen när det blåser så att den ändå är stängd. Möjligen att man kan ta sig till övre delen av Lundsrappet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp