Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1255825" data-attributes="member: 145112"><p>Parkering är inte det största problemet </p><p>Men det är ett av de </p><p>Det märker man speciellt om man bor här året runt</p><p>Det är inte många som bor liftnära i byn, och invånarantalet ökar rejält för varje år </p><p>Vilket gör att man helt enkelt tar bilen till backen </p><p>Sen är det inte bara att bygga nya parkeringar </p><p>Dels är det inte Skistar som äger allt i byn, så de som har mark runt om känner inte alltid att det är en super idé att bygga parkering </p><p>Man måste även förstå att Åre inte bara är skidåkning på vintern med</p><p>En del mark används sommartid vilket inte gör det möjligt att bygga parkering för att underlätta skidåkningen </p><p></p><p>Sen skriver jag att jag hoppas att de inte lägger liften där nyslipade kanter ringade in en plats </p><p>Hoppas för att jag inte vet om den blir där </p><p>Men framförallt för att det vore en sjukt dåligt placering med tanke på att man bygger liften för att avlasta vm8:an och för att vädersäkra området och då är det knappast bra att lägga den på ett område där den dels kommer vara avstängd så fort det är aktiviteter på arenan och själva området är för litet för att rymma ett lifthus och få en bra påstigning </p><p>Men hoppas säger jag för att man aldrig vet vad de har för idéer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1255825, member: 145112"] Parkering är inte det största problemet Men det är ett av de Det märker man speciellt om man bor här året runt Det är inte många som bor liftnära i byn, och invånarantalet ökar rejält för varje år Vilket gör att man helt enkelt tar bilen till backen Sen är det inte bara att bygga nya parkeringar Dels är det inte Skistar som äger allt i byn, så de som har mark runt om känner inte alltid att det är en super idé att bygga parkering Man måste även förstå att Åre inte bara är skidåkning på vintern med En del mark används sommartid vilket inte gör det möjligt att bygga parkering för att underlätta skidåkningen Sen skriver jag att jag hoppas att de inte lägger liften där nyslipade kanter ringade in en plats Hoppas för att jag inte vet om den blir där Men framförallt för att det vore en sjukt dåligt placering med tanke på att man bygger liften för att avlasta vm8:an och för att vädersäkra området och då är det knappast bra att lägga den på ett område där den dels kommer vara avstängd så fort det är aktiviteter på arenan och själva området är för litet för att rymma ett lifthus och få en bra påstigning Men hoppas säger jag för att man aldrig vet vad de har för idéer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp