Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1264538" data-attributes="member: 15720"><p>Själv tycker jag det är helt sjukt om skattepengar går till liftutbyggnad i Åre och Vemdalen där kundunderlaget är vrålstarkt och liftbolaget gör enorma vinster mm. Hade det handlat om stöd för att kunna köpa ny lift så verksamheten skulle kunna fortsätta på orter som Riksgränsen och Svanstein där kundunderlaget finns men är på gränsen för att verksamheten ska kunna fortgå, men anläggningen bidrar till turism och därmed sysselsättning och service i glesbyggd kan det vara motiverat! Men faan inte för att göda Skistar och deras aktieägare ytterligare. Det hade banne mig varit mer motiverat att ge pengar till investering i en ny dragbana i Svartlien än att ge dem till Åre!!</p><p>(Obs! Jag tycker Åres liftsystem behöver moderniseras o byggas ut, men det ska ske med Skistars pengar, inte skattepengar!!)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1264538, member: 15720"] Själv tycker jag det är helt sjukt om skattepengar går till liftutbyggnad i Åre och Vemdalen där kundunderlaget är vrålstarkt och liftbolaget gör enorma vinster mm. Hade det handlat om stöd för att kunna köpa ny lift så verksamheten skulle kunna fortsätta på orter som Riksgränsen och Svanstein där kundunderlaget finns men är på gränsen för att verksamheten ska kunna fortgå, men anläggningen bidrar till turism och därmed sysselsättning och service i glesbyggd kan det vara motiverat! Men faan inte för att göda Skistar och deras aktieägare ytterligare. Det hade banne mig varit mer motiverat att ge pengar till investering i en ny dragbana i Svartlien än att ge dem till Åre!! (Obs! Jag tycker Åres liftsystem behöver moderniseras o byggas ut, men det ska ske med Skistars pengar, inte skattepengar!!) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp