Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Famski" data-source="post: 1267297" data-attributes="member: 180443"><p>Om jag inte missminner mig så skrev de ju glatt i senaste ÅR om hur mycket exploaterbar yta de har för nya bäddar, så visst ligger Skistar bakom många nya bäddar.</p><p></p><p>Nu kommer nog byggandet avta ganska kraftigt de närmaste åren, byggandet av otaliga fjällstugor har ju drivits av låga räntor så var och varannan svensk har lockats till att investera i en fjällstuga, givetvis ivrigt påhejat av Skistar som stått och gnuggat händerna i bakgrunden och presenterat fina kalkyler för uthyrning. Även byggherrarna har ju haft ”gratis” pengar så intresset har varit stort att bygga. Jag gissar att de är avsevärt färre som är sugna på att köpa fjällstuga med en ränta som är 3-5 ggr högre än de senaste åren så lugnar sig väl i något år iaf. Men Skistar kanske kan lova att höja uthyrningspriserna kraftigt för att få fram en fin kalakyl ändå och de kan ju göra det med sin närmast monopollika situation som PisteCarver skriver.</p><p></p><p>Tyvärr lär de ju också skjuta flera nya liftar på framtiden när resultatet pressas framöver, nästa rapport är viktigare för en VD oavsett de fagra ord som står i rapporterna och att tillfredställa skidåkarna med kortare liftköer. De rapporterade ju lite sämre siffror senast och lite lägre bokningsläge.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Famski, post: 1267297, member: 180443"] Om jag inte missminner mig så skrev de ju glatt i senaste ÅR om hur mycket exploaterbar yta de har för nya bäddar, så visst ligger Skistar bakom många nya bäddar. Nu kommer nog byggandet avta ganska kraftigt de närmaste åren, byggandet av otaliga fjällstugor har ju drivits av låga räntor så var och varannan svensk har lockats till att investera i en fjällstuga, givetvis ivrigt påhejat av Skistar som stått och gnuggat händerna i bakgrunden och presenterat fina kalkyler för uthyrning. Även byggherrarna har ju haft ”gratis” pengar så intresset har varit stort att bygga. Jag gissar att de är avsevärt färre som är sugna på att köpa fjällstuga med en ränta som är 3-5 ggr högre än de senaste åren så lugnar sig väl i något år iaf. Men Skistar kanske kan lova att höja uthyrningspriserna kraftigt för att få fram en fin kalakyl ändå och de kan ju göra det med sin närmast monopollika situation som PisteCarver skriver. Tyvärr lär de ju också skjuta flera nya liftar på framtiden när resultatet pressas framöver, nästa rapport är viktigare för en VD oavsett de fagra ord som står i rapporterna och att tillfredställa skidåkarna med kortare liftköer. De rapporterade ju lite sämre siffror senast och lite lägre bokningsläge. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp