Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMP" data-source="post: 1267321" data-attributes="member: 176798"><p>Förstår inte hur det varken skulle gynna varken Åre som modern slid destination eller som historisk plats att bygga ut bergbanan… </p><p></p><p>Sämsta sättet att bevara vårt gemensamma kulturarv måste vara att försöka kringgå syftet med en k-märkning (man kan inte k-märka spår och vagnar men självklart är det byggnaden i sitt sammanhang som är bevarandevärd) och efterapa det genuina med en kopia alldeles intill så att byggnadens särställning försvinner. Skulle t om vara bättre att riva allt än att förvanska det i den utsträckning tycker jag.</p><p></p><p>Däremot håller jag med om att en bergbana från torg till toppen hade varit succé men dra den oberoende av originalet i så fall. Låter också hiskeligt dyrt. Då tror jag mer på vindsäkrade gondoler som tidigare varit uppe i tråden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMP, post: 1267321, member: 176798"] Förstår inte hur det varken skulle gynna varken Åre som modern slid destination eller som historisk plats att bygga ut bergbanan… Sämsta sättet att bevara vårt gemensamma kulturarv måste vara att försöka kringgå syftet med en k-märkning (man kan inte k-märka spår och vagnar men självklart är det byggnaden i sitt sammanhang som är bevarandevärd) och efterapa det genuina med en kopia alldeles intill så att byggnadens särställning försvinner. Skulle t om vara bättre att riva allt än att förvanska det i den utsträckning tycker jag. Däremot håller jag med om att en bergbana från torg till toppen hade varit succé men dra den oberoende av originalet i så fall. Låter också hiskeligt dyrt. Då tror jag mer på vindsäkrade gondoler som tidigare varit uppe i tråden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp