Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flocky" data-source="post: 1279641" data-attributes="member: 180428"><p>Är jag den enda som är skeptisk mot den nya liften vid VM8an? Kapaciteten kommer dubblas och kan redan idag tycka att det är för mycket folk i Gästrappet vid högsäsong. Kan dock innebära att fler hittar till nedre delen av Lundsrappet, men för oss som gillar att ta fart från branten känns det inte heller optimalt om det kommer ut barnfamiljer mitt i backen. De enda tillfällena liften är bra är ju när VM8an står still, men en solig dag i mars med lite folk känns den helt meningslös, kommer den ens behöva vara öppen? </p><p></p><p>Är inte emot satsningarna i sig, Åre behöver det. Anser dock att denna lift hade varit mer värdefull på annat håll, exempelvis ersätta Hermelinen eller Järvenliften i Björnen så fler familjer stannar där och utnyttjar de backarna. Senaste två satsningarna i Åre gör att det blir ännu mer folk i centrala Åre istället för att försöka sprida ut folket mer på de stora ytorna som finns.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flocky, post: 1279641, member: 180428"] Är jag den enda som är skeptisk mot den nya liften vid VM8an? Kapaciteten kommer dubblas och kan redan idag tycka att det är för mycket folk i Gästrappet vid högsäsong. Kan dock innebära att fler hittar till nedre delen av Lundsrappet, men för oss som gillar att ta fart från branten känns det inte heller optimalt om det kommer ut barnfamiljer mitt i backen. De enda tillfällena liften är bra är ju när VM8an står still, men en solig dag i mars med lite folk känns den helt meningslös, kommer den ens behöva vara öppen? Är inte emot satsningarna i sig, Åre behöver det. Anser dock att denna lift hade varit mer värdefull på annat håll, exempelvis ersätta Hermelinen eller Järvenliften i Björnen så fler familjer stannar där och utnyttjar de backarna. Senaste två satsningarna i Åre gör att det blir ännu mer folk i centrala Åre istället för att försöka sprida ut folket mer på de stora ytorna som finns. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp