Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1288880" data-attributes="member: 144594"><p>Just nu är det ju inte så ljusa tider och flera bekanta här i sydsverige kommer helt att hoppa över skidsemester i vinter av det skälet. Så jag kan förstå om utvecklingen stannar av litet nu. Och just detta år byggs det ju faktiskt liftar på några håll. </p><p>Men tyvärr användes ju "de goda åren" till att bygga ut boenden snarare än liftsystemet, och då menar jag många decennier. Vid en snabbtitt på liftkartan har inte mycket hänt på 30-40 år (förutom att tusenmeteraren ramlat/plockats ner och kabinen nu får "palliativ vård"). Det blir som om/när man inte uppdaterar sin smarta telefon "i tid", till sist börjar "hjulen trilla av vagnen" och det blir riktigt dyrt att få till ett liftsystem som ligger i tiden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1288880, member: 144594"] Just nu är det ju inte så ljusa tider och flera bekanta här i sydsverige kommer helt att hoppa över skidsemester i vinter av det skälet. Så jag kan förstå om utvecklingen stannar av litet nu. Och just detta år byggs det ju faktiskt liftar på några håll. Men tyvärr användes ju "de goda åren" till att bygga ut boenden snarare än liftsystemet, och då menar jag många decennier. Vid en snabbtitt på liftkartan har inte mycket hänt på 30-40 år (förutom att tusenmeteraren ramlat/plockats ner och kabinen nu får "palliativ vård"). Det blir som om/när man inte uppdaterar sin smarta telefon "i tid", till sist börjar "hjulen trilla av vagnen" och det blir riktigt dyrt att få till ett liftsystem som ligger i tiden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp