Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NyslipadeKanter" data-source="post: 1290563" data-attributes="member: 161661"><p>Jag satt och läste igenom min bok om Falun-Åre 1992 och fastnade lite kring Hummelliften som på den tiden gick från Fjällgården. </p><p>Det hade ju varit ganska fint om den gjorde det igen (och kortade ner sträckan bort mot Olympiaplatån för folk som kommer från Sadeln/Björnen/Tott), samtidigt är det smidigt som det är idag om man kommer från Stjärnbacken. </p><p>Då slog det mig att det ju idag finns sittliftar med mellanstationer för på/avstigning. </p><p>Hade inte det varit en häftig grej där? Dvs en sittlift från Fjällgården till Hummeln med en mellanstation ungefär där dagens Hummellift startar? </p><p></p><p>(Intressant förövrigt att det fanns flera liftar i området förut)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NyslipadeKanter, post: 1290563, member: 161661"] Jag satt och läste igenom min bok om Falun-Åre 1992 och fastnade lite kring Hummelliften som på den tiden gick från Fjällgården. Det hade ju varit ganska fint om den gjorde det igen (och kortade ner sträckan bort mot Olympiaplatån för folk som kommer från Sadeln/Björnen/Tott), samtidigt är det smidigt som det är idag om man kommer från Stjärnbacken. Då slog det mig att det ju idag finns sittliftar med mellanstationer för på/avstigning. Hade inte det varit en häftig grej där? Dvs en sittlift från Fjällgården till Hummeln med en mellanstation ungefär där dagens Hummellift startar? (Intressant förövrigt att det fanns flera liftar i området förut) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp